جامعه

سرپرست و معاون ریاست جمهوری به اداره محلی ولایت بدخشان در مورد کمک رسانی به آسیب دیدگان رانش زمین هدایت داد

کابل باختر 9 ثور
قانونپوه سرور دانش سرپرست و معاون دوم ریاست جمهوری اسلامی افغانستان در تماسی که با سرپرست ولایت بدخشان داشت، اکیداً هدایت داد تا اداره محلی با تمام امکانات و نیروی که در اختیار دارد به کمک مردم آسیب دیده قریه جرم ولسوالی خواهان ولایت بدخشان بشتابد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، معاون رییس جمهور تاکید کرد که کمیته حالت اضطرار به زودی به کمک مردم آسیب دیده خواهد پرداخت ولی تا آن زمان اداره محلی باید وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد.
در این تماس تلفنی سرپرست ولایت بدخشان در گزارشی به معاونیت ریاست جمهوری گفت: ساعت 12:00 لیل 7بر8 ثور1394 درمنطقه جیروی بالا ولسوالی خواهان به اثررانش زمین تعداد52 نفرشامل 25 زن ، 22 طفل و 5 مرد جان باخته اند.
وی افزود: یک روز قبل آثارفرورفتگی زمین دربعضی قسمت های قریه مذکوربه مشاهده رسیده بود که موضوع به اطلاع اهالی قریه متذکره رسانیده شده بود. 97 فامیل منطقه را تخلیه نمودند واشخاص باقیمانده قریه که فوقآ معلومات داده شده متاسفانه جان باخته اند و همچنین جلسه اضطراری کمیته ضد حوادث ولایت دایر و آمادگی لازم به منظورکمک رسانی گرفته شده و قرار است دو بال هلیکوپتر به مرکز ولایت مواصلت نماید. درصورت مساعد بودن هوا امشب شخص معاون والی با موادکمکی عازم منطقه می گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا