گزارش ها

۹صد هزار کشته حاصل یک دهه جنگ در افغانستان

کابل /سوم حوت/ باختر
هیئت معاونت سازمان ملل متحد  یا یوناما درکابل درگزارش تازه خودکه امروز منتشر شد گفته  است که دریک دهه گذشته پیش از صد هزار غیرنظامی  درافغانستان  کشته وزخمی شده اند .
هیئت معاونت سازمان ملل متحد درحالی این گزارش را منتشرکرده است که مرحله یک هفته یی کاهش خشونت در کشور آغاز شده است.
به گزارش آژانس باختر:درگزارش یوناماآمده است که تنهادر سال 2019 میلادی 10392 افراد غیرنظامی قربانی جنگ شده اند تنها درسال گذشته میلادی3403 افراد ملکی دردرگیری های مسلحانه کشته شدند و 6989 نفر دیگر زخمی شده اند .
یوناما در این گزارش ، یوناما تاکید کرده است که یافته های آنان درپیش ازیک دهه گذشته نشان  می دهد آمار تلفات  غیرنظامیان تا پایان  سال 2019 میلادی از صد هزار نفر فراتر رسیده است .
درهمین حال تادامیچی یاماموتو رییس هیئت معاونت ملل متحد در افغانستان گفته است که هیچ غیرنظامی در افغانستان از تاثیرات خشونت‌های جاری در آن کشور مصوون نبوده است.
به گفته وی از آنجایی که روند صلح زمان‌گیر است و تلاش‌های صلح جریان دارند، از زندگی غیرنظامیان باید محافظت شود و برای همه طرف‌های درگیر ضروری است تا از این فرصت برای توقف جنگ استفاده کنند.
همچنان ملل متحد از اعلام کاهش خشونت و شروع آن استقبال کرد و گفته است که این هفت روز می‌تواند راه را برای یک صلح دایمی باز کند. جاوید روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا