فرهنگ

رونمایی از نخستین شمارۀ ماهنامۀ دُر دری

کابل/8/جوزا/باختر
از نخستین شمارۀ ماهناهۀ ادبی (دُر دری) طی همایشی امروز در کابل رونمایی به عمل آمد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، در همایش که به همین مناسبت در تالار لیسه استقلال برگزار گردیده بود، ابتدا عباس آرمان مدیر مسوول ماهنامۀ دُر دری پیرامون اهداف نشراتی این ماهنامه سخنرانی کرده گفت، ماهنامۀ دُر دری یکی از مجله های ادبی و فرهنگی میباشد که پیش از این نزدیک به بیست سال در خارج از کشور نشرات داشت که موضوعات نشراتی این مجله اکثراً در بخش های شعر، داستان نقدهای ادبی، کتابخانه وسایر مسایل ادبی و فرهنگی بود، از این به بعد این ماهنامه به همکاری بنیاد خیریه مهرگان و بنیاد فرهنگی فرانسه در داخل کشور فعالیت خواهد داشت.
بعداً جلال نورانی مشاور وزارت اطلاعات و فرهنگ ضمن تبریکی و رساندن پیام دکتور سید مخدوم رهین وزیر اطلاعات وفرهنگ سخنرانی کرده گفت، وزیر اطلاعات وفرهنگ به من هدایت داده است تا تبریکات وی را به مناسبت انتشار ماهنامۀ دُر دری در افغانستان به شما برسانم.
نورانی اضافه کرد که وزارت اطلاعات و فرهنگ جداً از فعالیت های فرهنگی و ادبی شما حمایت می کند.
مشاور وزارت اطلاعات وفرهنگ افزود، برای چنین مجلات وزین و پر محتوا تاجران ملی و سرمایه داران فرهنگ دوست ما باید حمایت مالی به عمل آورند.
همچنان استاد رهنورد زریاب، استاد پرتو نادری و شماری از فرهنگیان نیز در این همایش سخنرانی کردند.
مجلۀ ادبی دُر دری قبل از این از سوی شماری از نویسنده گان، شعرا و فرهنگیان افغان مقیم در جمهوری اسلامی ایران چاپ و نشر می گردید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا