سیاست

ناتو: مشتاقانه منتظر همکاری با رییس جمهور جدید افغانستان است

بروکسل/منابع خبری بین المللی/باختر/3سرطان
اندرس راسموسن، سرمنشی ناتو گفته است که منتظر همکاری با رییس جمهور جدید افغانستان است تا چارچوب قانونی را که ناتو به آن در افغانستان نیاز دارد هر چه زودتر مشخص گردد.
به گزارش آژانس باختر به نقل از رادیو صدای آزادی، اندرس راسموسن می گوید: سازمان  پیمان ناتو مشتاقانه منتظر همکاری با رییس جمهور جدید افغانستان است تا موافقتنامه امنیتی بین کابل و واشنگتن امضا شده و چارچوب قانونی را که ناتو به آن در افغانستان نیاز دارد روشن گردد.
راسموسن این مسأله را  در آستانۀ جلسه وزرای امور خارجه کشور های عضو پیمان ناتو در بروکسل دیروز در صحبت با رادیو آزادی ابراز داشته و روی تعهد این پیمان و جامعه جهانی برای پایداری حکومت و نیرو های امنیتی افغان تاکید کرد.
وی اظهار داشته است که ما حمایت قاطعانه خود را زمانی انجام می دهیم که موافقتنامه های امنیتی امضا شود و چارچوب قانونی که ناتو به آن نیاز دارد ایجاد گردد.
سرمنشی ناتو از نقش نیرو های امنیتی افغان در تامین امنیت انتخابات در این کشور قدردانی کرد و توانمندی این نیروها را مایهء افتخار برای مردم افغانستان خواند.
وی از کمیسیون های انتخاباتی افغانستان خواست که وظیفه خود را موثرانه و به گونۀ مسلکی انجام دهند.
سرمنشی ناتو گفت، شمارش آرأ باید به گونۀ شفاف و منصفانه صورت گیرد، طوری که برای مردم افغانستان قابل قبول باشد.
وی تاکید کرد که این پروسۀ باید به رهبری خود افغان ها به سر برسد.
وی افزود که اگر مقام های افغان بخواهند، جامعه بین المللی حاضر به همکاری با آنها می باشد این مهم است که پروسۀ انتخاباتی از سوی افغان ها و نهاد های افغانی رهبری شود و از این برداشت جلوگیری گردد که گویا از خارج در این پروسه و در نتایج آن دخالت می شود.
پس به نظر من مهم است تاکید نمایم که این پروسه باید از سوی افغان ها رهبری شود و به همین خاطر من از نهاد های انتخاباتی افغانستان می خواهم وظیفه شان را موثرانه انجام دهند.
اندرس راسموسن برگزاری دور دوم انتخابات و اشتراک میلیون ها افغان در این انتخابات را ستود و آنرا به نهاد ها و مردم افغانستان مبارک باد گفت.
وی از دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان خواست که به نتیجهء نهایی انتخابات ارج بگذارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا