فرهنگ

کارگاه آگاهی دهی درتالار کتابخانه های عامه برگزار شد

کابل / ۱۸قوس/ باختر
آمریت جندر وزارت اطلاعات وفرهنگ امروزکارگاه آگاهی دهی در مورد جندر ،قوانین منع خشونت در برابر زنان ومنع آزار واذیت زنان را درتالارکتابخانه های عامه کابل برگزار کرد .
محبوبه سعادت آمر جندر وزارت اطلاعات وفرهنگ در آغاز مراسم بر گزاری کارگاه گفت که هدف این کارگاه را آگاهی دهی در مورد قوانین منع خشونت علیه زنان ومنع آزار واذیت زنان تشکیل می دهد که  به اساس کارزار 16روزه در این موردراه اندازی شده است.
حمیدالله شهرانی رییس کتابخانه های عامه نیز در رابطه به مفاهیم جندر،خشونت وتاریخچه  آن به تفصیل صحبت کردوگفت خداوند زن ومرد را برای تکمیل یکدیگر وپیشرفت جامعه آفرید که هریک تفاوت ها وتوانایی های مختص به خودش را دارد که به هیچ صورت سبب برتری یکی بر دیگری نیست اما در ادوار گذشته زنان مورد ظلم وستم زیاد قرار گرفتند از همین رو در قرن16اولین بار بحث جندردر غرب به میان آمد وعلما کوشیدند تا زنان به حقوق خود دست یابند .
شهرانی افزود که متاسفانه در کشور ما بحث جندر بسیار دیر مطرح شد ودر سال 1395برای اولین بار در پوهنتون کابل برنامه ماستری زیر این عنوان به شکل اکادمیک تدریس شد وتاکنون دو دور محصلان را فراغت داده است .
این کارگاه برای کارمندان کتابخانه های عامه برای یک روز برگزار شد.    فرزانه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا