اخبارجهان

پولیس فدرال امریکا نسبت به تکرار خشونت از سوی حامیان افراطی ترامپ هشدار داد

واشنگتن/ بی بی سی /23 جدی/باختر

پولیس آگاهی فدرال امریکا، اف‌بی‌آی، می‌گوید گروه‌های شبه‌نظامی حامی دونالد ترامپ در صدد برگزاری تجمع‌های مسلحانه در مراکز ۵۰ ایالت امریکا و در آستانه برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن استند. اما جوبایدن گفته است که هراسی از برگزاری مراسم ادای سوگند خود در فضای باز مقابل کانگرس ندارد.

همزمان جنبش جدیدی میان نام‌های بزرگ بخش خصوصی امریکا در حال فراگیر شدن است که هدفش مقابله با سیاست‌مداران و گروه‌هایی است که از حمله خونین چهارشنبه گذشته به کانگرس حمایت کرده اند و در پی ستایش از آن بر آمده‌اند.

در همین حال، مخالفت‌ها با اظهارات و رفتار دونالد ترامپ در نپذیرفتن نتایج انتخابات و «تشویق و ترغیب» حامیان افراطی‌اش در داخل کابینه او ادامه دارد. چاد وولف، وزیر موقت امنیت داخلی، جدیدترین عضو کابینه و مقام ارشد دولت امریکاست که دیروز با استعفا از مقام خود، آنهم تنها ۹ روز مانده به پایان کار حکومت  ترامپ، مخالفت خود با رییس جمهوری و وقایع چهارشنبه گذشته را اعلام کرد.

روز دوشنبه همچنین نانسی پلوسی، رییس دموکرات مجلس نمایندگان و سومین فرد قدرتمند در سلسۀ مراتب قدرت در نظام سیاسی امریکا، از آماده شدن طرح استیضاح ترامپ برای رای‌گیری در صحن این مجلس خبر داد و گفت بیش از ۲۱۰ نماینده دموکرات تاکنون از استیضاح  ترامپ – آن هم برای دومین بار در یک سال گذشته – حمایت کرده‌اند.فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا