سیاست

داکتر عبدالله عبدالله: مشکلات مردم ده سبز در جلسه شورای وزیران به بحث گرفته می شود

کابل باختر 7 جدی
داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه با شماری از نمایندگان و بزرگان ولسوالی ده‌ سبز ولایت کابل به‌منظور دریافت راه‌حل برای آغاز خرید و فروش زمین درولسوالی ده‌سبز دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مبطوعاتی ریاست اجراییه به آژانس باختر: در این دیدار بزرگان مشکلات مردم را در زمینه ممنوعیت خرید و فروش زمین به دلیل تثبیت نشدن ملکیت، عدم بازسازی سرک‌ و نبود برق در این ولسوالی بیان کردند.
نمایندگان و بزرگان ولسوالی ده ‌سبز همچنان گفتند: یازده سال است که روند خرید و فروش زمین و بازسازی در این ولسوالی متوقف شده‌است، به دلیل اینکه براساس تصمیم دادگاه عالی به کسی قباله شرعی داده ‌نمی‌شود. به این خاطر زمین‌ّ‌های مردم بدون تثبیت ملکیت تحت اداره دولت ‌می‌باشد و کسی حق خرید و فروش و یا بازسازی آن را ندارد.
آنان از رئیس اجرائیه خواستند: برای حل این مشکل اقدام نماید تا باشندگان ولسوالی ده‌ سبز حق بازسازی و فروش زمین‌های خودشان را داشته‌باشند، چون در حال حاضر مردم ده‌ سبز به دلیل متوقف شدن پروژه کابل جدید با مشکلات جدی روبه‌رو هستند. در ضمن حکومت وحدت ملی در باره بازسازی سرک و تامین انرژی برق این ولسوالی نیز توجه نماید.
در این جلسه انجنیر یوسف پشتون رئیس بورد انکشاف شهر کابل جدید گفت: زمین‌های ولسوالی ده‌ سبز تثبیت ملکیت نشده‌است به دلیل که باشندگان محل برخی از موارد قانون تنظیم امور زمین‌داری و طرزالعمل اداره کدستر را قبول ندارند. پشتون از رئیس اجرائیه کشور خواست که برای حل اختلافات، یک تیم مشترک را ایجاد کند تا مشکلات قانونی بررسی شود.
در ادامه جلسه مسئول اداری پرو‌ژه کابل جدید ابراز کرد: در سال ۱۳۸۵ رئیس جمهور پیشین کرزی با صدور یک فرمان خرید و فروش زمین را تا تصفیه زمین‌ها از سوی اداره اراضی ممنوع اعلام کرد و به ارگان‌های امنیتی دستور داد که از خرید و فروش زمین‌ و ساخت و ساز در این ولسوالی جلوگیری نمایند، از آن زمان تاکنون این مشکل باقیست.
رئیس اجرائیه کشور پس از استماع نظریات اعضای جلسه، هدایت داد: به‌زودی دارالانشای شورای وزیران، ریاست بورد انکشاف شهر کابل جدید، اداره اراضی و مشاوران حقوقی ریاست اجرائیه به همرای نمایندگان مردم ولسوالی ده‌ سبز یک جلسه مشترک دایر کنند و تمام جوانب قضیه را بررسی نمایند؛ سپس دیدگاه مردم، مشکلات قانونی و اقدامات گذشته را گزارش دهند تا در این باره اقدام صورت گیرد.
رئیس اجرائیه کشور همچنان به نمایندگان و بزرگان ولسوالی ده‌ سبز وعده داد که مشکلات این ولسوالی را در زمینه سرک، برق و سایر موارد در جلسه شورای وزیران به‌بحث می‌گیرد تا در باره حل آن تصمیم عملی گرفته‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا