فرهنگ

معاون اول ریاست اجرائیه وزیراطلاعات و فرهنگ را معرفی کرد

کابل باختر/2/ ثور
انجنیر محمدخان معاون اول ریاست اجرائیه امروز عبدالباری جهانی وزیر اطلاعات و فرهنگ را به کارمندان آن وزارت معرفی کرد.
به گزارش آژانس باختر ، درمحفلی که به این مناسبت درمرکز بین المللی مطبوعات برگزارشد . پوهنمل نبی فراهی وزیر دولت درامور پارلمانی شماری از نمایندگان مردم درشورای ملی ، فرهنگیان و کارمندان وزارت اطلاعات و فرهنگ اشتراک داشتند.
درآغاز سید مصدق خلیلی معین فرهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ صحبت کرده مختصراً به معرفی گوشه های کاری وزارت پرداخته وعده کرد کارمندان این وزارت با وزیر جدیدهمکارمیباشند.
بعداً انجنیرمحمد خان معاون اول ریاست اجرائیه صحبت کرده از ولسی جرگه تشکر کرد که به نامزد وزرأ رای اعتماد دادند.
او گفت که وزارت اطلاعات و فرهنگ از جمله وزارت های مهم و حساس درکشورمیباشد ، رسانه ها حیثیت چراغ دریک کشور را دارند ، اهل مطبوعات و رسانه خط مشی دولت را تعیین میکند ، آزادی بیان یکی از دست آورد های بزرگ این وزارت است و نباید از آزادی بیان سوءاستفاده شود.
اوهمچنان از کارکردهای دکتور سید مخدوم رهین وزیر سابق این وزارت تشکر کرد.
دکتور رهین همچنان دراین محفل صحبت کرده گفت که آرزو دارد عبدالباری جهانی که شخص فرهنگی و اهل رسانه است ، درخشش بیشتر داشته باشد.
دراین محفل پوهنمل فراهی درباره شخصیت فرهنگی و ادبی عبدالباری جهانی صحبت کرد.
محمد شفیق گل آقاشیرزی سابق والی ننگرهار از جمله سخنرانان دیگر این محفل بود او از رییس جمهور و رییس اجرائیه خواست افراد صادق ووطن دوست را حفظ نمایند.
عبدالباری جهانی با ابراز تشکر از حاضرین مراسم گفت که سعی خواهدکرد کار را به اهل کار  بسپارد و به رشد فرهنگی متوازن فارغ از دغدغه های قومی ، زبانی و سمتی عمل خواهدکرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا