جهان

شرکت زنان درکابینه جدید اندونیزیا

جاکارتا / ایرنا / باختر6عقرب
اندونیزیا به عنوان سومین دموکراسی جهان در حال تجربه تغییرات زیادی است و ورود هشت زن به کابینه جدید اندونیزیا نیز در راستای این تغییرات انجام می شود.
به گزارش آژانس باختر به نقل از منابع خارجی ، تغییرات برای حضور زنان در ترکیب های سیاسی و اجرایی پارلمان اندونیزیا نیز سال گذشته کلید خورد و در انتخابات امسال این کشور زنان 94 کرسی از 560 کرسی پارلمان را به خود اختصاص دادند که برابر با 17 درصد از ظرفیت پارلمان این کشور مسلمان جنوب شرق آسیا است.
برای انتخابات پارلمانی اندونیزیا 38 درصد از ثبت نام کنندگان و نامزدها زن بودند و کمیسیون انتخابات عمومی به شدت به اجرای سهمیه 30 درصدی برای حضور زنان در ساختار احزاب سیاسی و لست نامزدها در انتخابات پارلمانی تاکید داشت.
اندونیزیا از سال 1998 به بعد اصلاحاتی در روند انتخابات و دستورالعمل ها انجام داده تا حضور زنان در عرصه سیاست بیشتر شود و انتخاب هشت زن در کابینه جدید اندونیزیا در هفته جاری نیز نشان تغییرات در ساختار سیاست اندونیزیا برای شرکت زنان در عرصه های علی است.
کابینه حکومت جدید اندونیزیا به ریاست 'جوکو ویدودو' دیروز فعالیت رسمی خود را با حضور 34 وزیر جدید شامل هشت وزیر زن آغاز کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا