جامعه

تظاهرات گسترده در هرات در پیوند به قتل مهسا

شهرهرات 26 حوت باختر
ده ها تن از فعالان مدنی، اعضای اتحادیه ها، تاجران، شورای مردمی و خانواده های شهدا در مقابل ساختمان مقام ولایت هرات دست به تجمع اعتراضی زدند.
بهاالدین رحیمی رئیس اتحادیه صرافان ولایت هرات با عرض تسلیت و غم شریکی با این خانواده ها گفت این اولین بار نیست که ما شاهد اینگونه رویدادهای دلخراش هستیم در گذشته نیز علی سینا کودک خردسال را ربودند و به قتل رساندن و چندی پیش نیز این اتفاق برای چند تن از صرافان در ولایت هرات رخ داده بود.
رحیمی از حکومت مرکزی و مسوولان رسیدگی به جرایم خواهان توجه جدی به این قضیه شد و از آنان تقاضا کرد تا هر چه سریعتر عاملان قتل مهسا را به اشد مجازات محکوم کنند.
فاطمه فراهی فعال مدنی از حکومت خواهان اعدام قاتلان مهسا شد و گفت حکومت باید این افراد را به سزای اعمالشان برساند تا درس عبرتی شود به دیگران.
زینب خواهر شهید اسماعیل که چندی پیش توسط اختطاف چیان به قتل رسیده بود خواهان اعدام قاتلان مهسا و اسماعیل شدند و از حکومت خواست تا این مجرمان را اعدام کنند تا درس عبرتی باشد برای کسانی که میخواهند همچون اعمال شرمگین را انجام دهند.
نوریه افغان فعال مدنی گفت حکومت باید مجرمان را اعدام کند و اگر به این جرایم بی توجه باشد شکی نیست که این واقعات دوباره تکرار خواهد شد.ختم/حبیب سادات

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا