فرهنگ

برگزاری بزم شعر در قلعه تاریخی اختیارالدین هرات

شهرهرات ۱۰ اسد باختر
به پیشواز از صدمین سالگرد استقلال کشور شب گذشته محفل شعری تحت عنوان " دهریوا په لمن‌کی"با اشتراک فرهنگیان در قلعه تاریخی اختیارالدین هرات برگزار شد.
این برنامه با حضور پوهاند محمدرسول باوری معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات وفرهنگ و هیئت همراهش، مسوولان ریاست اطلاعات و فرهنگ، شاعران، نویسند‌گان، اهل قلم و صدها تن از شهروندان این ولایت به همکاری انجمن ادبی بهیر و ریاست اطلاعات وفرهنگ هرات اندازی شد.
در این برنامه شعرا و نویسندگانی که از هرات، کابل و نزدیک به بیست ولایت دیگر کشور در قلعه تاریخی اختیارالدین گردآمده بودند به پیشواز از صدمین سال‌گرد استقلال کشور به شعرخوانی ومشاعره پرداختند.
مسوولان فرهنگی در هرات هدف از برگزاری این برنامه را تجلیل از هفته فرهنگی به مناسبت صدمین سالگرد استقلال کشور عنوان کردند.
آریا رئوفیان رییس اطلاعات و فرهنگ هرات می‌گوید: این برنامه از چهار سال به این سو در هرات برگزار می‌شود که امسال نیز در هفته فرهنگی به مناسبت صدمین سال‌گرد استقلال کشور باشکوه ‌تر از سال پیش برگزار شده است.
به گفته رئوفیان در این برنامه مهمانان و شاعرانی از کابل و نزدیک به بیست ولایت کشور به منظور مشاعره باهم حضور یافته اند.
رییس این اداره همچنین یادآور شد که هفته فرهنگی از روز گذشته آغاز شده است و تا شش روز دیگر ادامه خواهد داشت.
این در حالیست که در جریان هفته فرهنگی برنامه‌های متنوع و جالب دیگری نیز برعلاوه شعرخوانی برگزار خواهد شد.
سمینار علمی تحقیقی استاد کمال‌الدین بهزاد نیز که روز گذشته در هرات برگزار شد، یکی از برنامه‌های عمده تجلیل از این هفته بوده است.
قرار است در روزهای آینده نیز برنامه‌های متنوع دیگری همچو جشنواره فلم های کوتاه هنری، یاد واره استاد‌کمال الدین بهزاد، اجرای تیاتر مسافران کوچک، نمایشگاه استاد کمال الدین بهزاد و تور هرات گردی نیز به مناسبت صدمین سالگرد استقلال کشور برگزار شود.ختم/حبیب سادات

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا