سیاست

اولین جلسه بین الوزارتی رکا در وزارت امور خارجه برگزار گردید

کابل باختر/ 21/ سنبله
اولین جلسه بین الوزارتی در چارچوب آمادگی ها برای هفتمین نشست کنفرانس همکاری های اقتصادی منطقه ای راجع به افغانستان (رکا)، تحت ریاست عادله راز، معین همکاری های اقتصادی وزارت امورخارجه و با اشتراک معینان و رؤسای وزارت ها و ادارات مربوط در وزارت امورخارجه برگزار شد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه به آژانس باختر، در این جلسه روی سروی مربوط به گزارش پیشرفت سال ۲۰۱۷ پروژه های اولویت در چارچوب رکا، مسوده اعلامیه هفتمین نشست رکا وگروه های کاری مختلف در چارچوب رکا بحث و تبادل نظر به عمل آمد.
قرار است هفتمین نشست رکا از تاریخ ۱۴ تا ۱۵ نوامبر ۲۰۱۷ به میزبانی ترکمنستان در شهر عشق آباد برگزار شود. به عنوان بخشی از آمادگی ها برای این نشست مهم، گزارش پیشرفت پروژه های اولویت دار در چارچوب رکا در عرصه ای انرژی؛ شبکه های ترانسپورتی؛ تسهیل تجارت و تزانزیت؛ مخابرات و ارتباطات؛ تقویت روابط بین سرمایه گذاران و تاجران در سطح منطقه و اعزام کارگران تا اواخر ماه اکتوبر سال جاری تهیه و نشر خواهد شد. این گزارش پیشرفت همچنین شامل تشخیص چالشها و موانع اجرایی و توصیه های عملی و راه حل های مرتبط با پروژه های اولویت دار نیز خواهد بود. احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا