اقتصاد

رئیس جمهور غنی: دولت در زمینه حراست، تقویت و توسعه سرمایه گذاری در کشور هر آنچه در توان داشته باشد، انجام خواهد داد

کابل باختر/15/ حمل
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان شام دیروز با شماری از صنعت کاران کشور دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،در این دیدار که در ارگ انجام شد و در آن وزرای امور داخله، معادن، سرپرست وزرای مالیه و تجارت، سرپرست ریاست دافغانستان بانک و رئیس شرکت برشنا نیز حضور داشتند، شیر باز کمین زاده رئیس اتحادیه سرتاسری صنایع افغانستان به نماینده گی از دیگران، صحبت کرده گفت
که اتحادیه صنعت کاران افغانستان که متشکل از ۲۷ انجمن می باشد به شمول صنایع ماشینی و دستی در سرتاسر کشور بیش از یک میلیون کارگر دارد.
وی افزود که با وجود مشکلات، صنعت کاران کشور در بخش های قالین و صنایع دستی، مرمر و رخام، مشروبات غیر الکولی، مواد غذایی و لبنیات، صنعت چاپ، بخش  پلاستیک، بسته بندی و کارتن سازی، موبل و فرنیچر، صنایع فلزی، مواد ساختمانی، تولید آرد، مواد شوینده، ظروف یکبار مصرف، ذوب آهن، دستمال کاغذی و بهداشتی، تولید گوشت مرغ، بسته بندی موتر سایکل، تولید ادویه، ساختمان و سرک سازی و بخش  دوخت البسه های نظامی و ملکی در سراسر کشور فعالیت دارند.
رئیس اتحادیه سرتاسری صنایع افغانستان افزود که در طی یک دهه گذشته در سرتاسر کشور سه هزار فابریکه بزرگ و کوچک از سوی صنعت کاران ایجاد شده و جمعاً مبلغ یک اعشاریه شش میلیارد دالر سرمایه گذاری گردیده است و زمینه کار را برای بیشتر از یک میلیون تن را فراهم نموده اند.
همچنان شیر باز کمین زاده، مشکلات صنعت کاران کشور را در عرصه های مختلف بیان کرد و بخاطر حل به موقع مشکلات شان، خواستار ایجاد اتاق صنایع گردید.
محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور پس از استماع خواستها و مشکلات صنعت کاران کشور، از صنعت کاران بخاطر سرمایه گذاری شان در افغانستان، تشکر کرد.
رئیس جمهور گفت: برای تان اطمینان میدهم که دولت در زمینه حراست، تقویت، و توسعه سرمایه گذاری در کشور هر آنچه در توان داشته باشد، انجام خواهد داد.
رئیس جمهور کشور، موافقت خویش را برای ایجاد اتاق صنایع ابراز کرده گفت، زمانیکه وزیر تجارت جدید رای اعتماد از ولسی جرگه بدست آورد، باید بخش صنایع وزارت تجارت به مشوره شما به صورت اساسی ترتیب گردد.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما باید تولیدات داخلی خود را به صورت بنیادی تقویت کنیم، گفت که البسه و بوت و تمام نیازمندی های خوراکی باید در داخل کشور مهیا شود.
رئیس جمهور غنی خطاب به صنعت کاران گفت که ما باید خود را پل بسازیم و افغانستان را به یک کشور صادر کننده مبدل سازیم.
وی خاطر نشان کرد که هر قرارداد به صورت چاپی و به طور شفاف در انظار همه گذاشته می شود و هیچ قراردادی در پس پرده صورت نخواهد گرفت.
رئیس جمهور کشور گفت که هدایت من به وزارت مالیه این است که سیستم تعرفه نه تنها سالانه بلکه به فصل های خاص به نفع مردم افغانستان تغییر کند.
در اخیر این دیدار، وزرای امور داخله، معادن، سرپرست وزرای مالیه و تجارت، سرپرست ریاست دافغانستان بانک و رئیس شرکت برشنا در حضور داشت رئیس جمهور کشور، در مورد کارکرد های وزارت ها و ریاست های مربوطه شان در زمینه ایجاد سهولت های لازم به صنعت کاران کشور، معلومات داده، گفتند که از هیچگونه همکاری با آنها، دریغ نخواهند ورزید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا