جهان

کرونا در جهان؛ هشدار درباره وضعیت امریکا و دستور قرنطین سراسری در هند

ژنیو/ بی بی سی / 6 حمل/ باختر
سازمان صحی جهان می  گوید امریکا ممکن است به کانون شیوع ویروس کرونا در جهان تبدیل شود. هم‌زمان صدراعظم هند دستور قرنطین سراسری در آن کشور یک میلیارد و سیصد میلیون نفری را صادر کرد و اسپانیا بیشترین تعداد مرگ در اثر ابتلا به کرونا در یک روز را ثبت کرد.
مارگارت هریس، سخنگوی سازمان صحی جهان در ژنیو با اشاره به رشد بسیار سریع تعداد افراد مبتلا به کرونا در امریکا گفت آن کشور "پتانسیل تبدیل شدن به کانون جدید شیوع این ویروس در جهان را دارد."
به گفته او در ۲۴ ساعت گذشته، اروپا و امریکا ۸۵ درصد موارد جدید ابتلا در جهان را شامل شده اند که "چهل درصد" آن مربوط به امریکا بوده است.
در امریکا بیش از ۴۶ هزار مبتلا شناسایی شده  اند و نزدیک به ۶۰۰ نفر هم جان باخته اند.
با وجود این دونالد ترامپ، رییس جمهوری امریکا گفته که انتظار دارد محدودیت‌ها برای مقابله با کرونا هفته‌ها و نه ماهها ادامه یابد.
او گفته با ادامه این وضعیت، افراد بیشتر به دلیل ادامه تعطیلی ها خواهند مرد تا خود کرونا.  ترامپ وعده داد به زودی وضعیت کسب و کار به حالت عادی برگردد.
در هند، نرندرا مودی، صدراعظم آن کشور، دستور قرنطین سراسری در آن کشور را با نفوس یک میلیارد و سیصد میلیون نفر برای جلوگیری از شیوع کرونا اعلام کرد.
این دستور از دیشب به وقت محلی اجرا ‌شد و سه هفته ادامه خواهد داشت.
پیش از این هم قوانین سختگیرانه‌ یی برای جلوگیری از شیوع کرونا در ایالت‌های مختلف هند وضع شده بود و وسایط نقلیه عمومی شامل بس و قطار آهن هم فعالیت خود را متوقف کرده بودند.
دیروز اداره هوانوردی داخلی هند اعلام کرد بزودی پروازهای داخلی هم به حال تعلیق درخواهد آمد. فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا