جهان

گروه داعش نامزدهای انتخابات را در عراق به قتل رسانده است

بغداد/ایرنا/باختر/15 قوس
نماینده اهل سنت پارلمان عراق در گفتگو با آژانس خبری دولتی ایران گفت، جزییات جدیدی از جنایات گرو داعش علیه زنان ولایت نینوا و سایر مناطق این کشور فاش کرد که از جمله آن اعدام زنانی است که به هر نحوی فعالیت های اجتماعی و سیاسی داشته و نامزد انتخاباتی بوده ااند.
خانم نوره البجاری ، نماینده منتخب منتخب مردم ولایت نینوا در پارلمان عراق در این گفتگو فاش کرد که داعش تمامی زنانی را که از زمان سقوط صدام حسین ، دیکتاتور سابق عراق در 2003 در نینوا نامزد هر انتخاباتی اعم از پارلمانی و شوراهای ولایتی و محلی شده بودند، دستگیر و اعدام کرده است.
بسیاری از این زنان نتوانستند به موقع نینوا و مرکز آن موصل را ترک کنند و برخی نیز بنابر دلایلی از جمله دیدار از خانواده و برخی کارهای ضروری به موصل برگشتند و دستگیر شدند.
به گزارش منبع ، زنی که می گویند شجاعانه در مقابل گروه داعش ایستاد، یک ماه شکنجه شد و سرانجام تیربارانش کردند.
ایمان یونس ، از دیگر فعالان اجتماعی زنان عراق بود که خانم نوره می گوید: برای پیگیری وضعیت خانواده اش مخفیانه از کوره راهها خود را به موصل رساند، اما دستگیر شد و جسدش را در چاه آب پیدا کردند.
'ایمان محمود' هم در سال 2014 نامزد انتخابات شورای ولایتی بود که عوامل گروه داعش به منزلش ریختند و دستگیرش کردند و یک هفته بعد خانواده اش جنازه ایمان را پیدا کردند.
نوره البجاری همچنین از یکی دیگر از فعالان زن که نامزد انتخابات بود به نام خانم 'ابتهال' یاد کرد که فعال قضایی بود و به دست گروه داعش به قتل رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا