فرهنگ

وزیر اطلاعات و فرهنگ کشور با علی کریمیان رییس اتحادیه رادیو و تلویزیون کشور های اسلامی در تهران ملاقات کرد

کابل 24 اسد باختر
عبدالباری جهانی وزیر اطلاعات و فرهنگ که بنابر دعوت اتحادیه رادیو و تلویزیون های کشور اسلامی جهت اشتراک در هشتمین اجلاس این اتحادیه روز پنجشنبه عازم تهران شدند در میدان هوایی از سوی علی کریمیان رییس اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی و  دکتور نصیر احمد نور سفیر افغانستان مقیم تهران مورد استقبال قرارگرفت.
به گزارش آژانس باختر،
در دیداری که شام پنجشنبه وزیر اطلاعات و فرهنگ کشور با علی کریمیان رییس اتحادیه  رادیو و تلویزیون های اسلامی در اقامتگاهش داشت علی کریمیان وزیر اطلاعات و فرهنگ کشور را خوش آمدید گفته و از پذیرش دعوت وی بخاطر اشتراک در هشتمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی اظهار امتنان نمودند.
بعداٌ عبدالباری جهانی وزیر اطلاعات و فرهنگ کشور در ضیافت شب که از سوی رییس اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی در برج مخابراتی میلاد واقع در شمال غربی تهران در نظر گرفته شده بود اشتراک نموده و با شماری از مهمانان و اشتراک کننده گان هشتمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی دیدار نمود.
وزیر اطلاعات و فرهنگ کشور دیروز از بخش های مختلف کاخ گلستان یکی از مکان های تاریخی تهران که به دوره صفویه و امان شاه طهماسب اول باز میگردد دیدن کرد. سپس عبدالباری جهانی وزیر اطلاعات و فرهنگ کشور روانه موزیم ملی ایران شد و از آثاری که مربوط به دوره های نوسنگی و مس و سنگ (جوامع روستایی) – عصر مفرغ و عصر آهن – هخامنشیان- سلوکیان – اشکانیان و ساسانیان میگردد دیدار نمود.
سپس وزیر اطلاعات و فرهنگ از موزیم فرش و قالین ایران دیدن نمود و از صنعت قالین که در نقاط مختلف اینکشور از گذشته دور وجود  داشته از سوی افراد مسوول معلومات داده شد.
عبدالباری جهانی وزیر اطلاعات و فرهنگ در ضیافت چاشت که از سوی سفیر افغانستان مقیم تهران در نظر گرفته شده با کارمندان این سفارت اشتراک نموده و با تبادل نظر روی موارد متعدد فرهنگی پرداخته و در راستای تقویت این روابط میان دو کشور همسایه تاکید نمود.
اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی با بیش از ۲۰۰ عضو از میان شبکه رادیویی – تلویزیونی و موسسه های رسانه ای اسلامی – یکی از مهم ترین مجموعه های رسانه ای غیر دولتی جهان بشمار می آید که هر سال مجمع عمومی خود را در تهران برگزار می کند و با حضور اعضاء از ۳۵ کشور جهان میزبان شخصیت های مختلفی از جهان اسلام میباشد.
قرار است هشتمین اجلاس مجمع اتحادیه رادیوو تلویزیون های اسلامی از ۲۵ الی ۲۷ اسد تحت عنوان پیامبر (ص) رسالت رسانه های مقاومت برگزار شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا