سیاست

سفیر هند در کابل: هیچ نوع تغییزی در اعطای ویزه به افغانها بوجود نیامده است

کابل باختر 15 ثور
دوکتور نصیر احمد اندیشه معین اداری و مالی وزارت امور خارجه امروز در دفتر کارش ، با منپریت وهرا سفیر جمهوری هند مقیم کابل،  ملاقات کرد.
به اساس معلومات دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه به آژانس باختر، نخست، معین وزارت امور خارجه با یاد آوری از روابط دوستانه و تاریخی میان دو کشور اظهار داشت که اخیراً گزارش هایی راجع به تغییر در پالیسی صدور ویزه از جانب سفارت جمهوری هند مقیم کابل به شهروندان افغان به نشر رسیده و انعکاس این خبر تشویش های را در افکار عامه ایجاد کرده است. امیدواریم تا سفارت جمهوری هند، با در نظرداشت مشکلات افغان ها بسان گذشته در اعطای ویزه برای آنان همکاری بیشتر داشته باشد.
سپس، سفیر جمهوری هند مقیم کابل، با ابراز سپاس از فرصت اظهار داشت که در پالیسی سفارت هند مقیم کابل برای اعطای ویزه به شهروندان افغان هیچ نوع تغییری بوجود نیامده، بلکه یک سلسله مقررات جدید، منجمله تکمیل اسناد مورد ضروت و درج معلومات دقیق در فورمه های درخواست ویزه، به هدف ایجاد نظم بهتر و جلوگیری از استفاده نادرست افراد فرصت طلب در نظر گرفته شده است. وی با ابراز این مطلب که سلسله روند صدور ویزه برای مریضان بسان گذشته ادامه دارد، ابراز امید کرد تا با اجرای روند جدید بخش قونسلی سفارت کشور متبوعش، منظم تر از گذشته در خدمت شهروندان افغانستان  قرار گیرد و شکایت های موجود در این راستا نیز بزودی برطرف گردد.
در این ملاقات، طرفین راجع به مناسبات دو جانبه و چند جانبه، همکاری های منطقه یی، روند صلح، همکاری های کشور هند به افغانستان در بخش های مختلف به خصوص همکاری های اقتصادی بحث کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا