سیاست

رئیس جمهور از پیشرفت کار پروژه اعمار و بازسازی ساحه تجلیل از جشن جهانی نوروز، دیدن کرد

کابل/13/عقرب/باختر
حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان بعد از ظهر امروز از پروژه ساختمانی در ساحه پغمان که قرار است از آن به منظور تجلیل از جشن جهانی نوروز سال ۱۳۹۳ که افغانستان میزبانی آنرا به عهده خواهد داشت، دیدن کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر:رئیس جمهوری اسلامی افغانستان را حین بازدید از پروژه متذکره، یک تعداد از وزرای کابینه، همراهی می کردند.
جریان کار ساختمانی پروژه متذکره که شامل بازسازی تعمیر آبدات تاریخی، قصر و باغات قدیم و همچنان اعمار قصر جدید تجلیل از جشن نوروز سال ۱۳۹۳ می باشد، توسط داکتر حسن عبداللهی وزیر امور شهر سازی و مسکن درحالیکه انجنیران پروژه مذکور نیز حضور داشتند، تشریح گردید.
سپس رئیس جمهور حامد کرزی از بخش های مختلف پروژه نامبرده و محلقات آن از جمله جریان بازسازی قصر تاریخی تپهء پغمان و باغات قدیم و اعمار قصر جدید تجلیل از جشن نوروز سال ۱۳۹۳ که به شکل پخته و اساسی در حال بازسازی و اعمار اند، دیدن کرد.
وزیر شهر سازی گفت که پروژه متذکره حدود ۸ میلیون دالر هزینه بر میدارد و بنا های آن به سبک معماری قدیم افغانستان در حال اعمار می باشند.
وی گفت که در این پروژه بر علاوه معماران جدید، سنگتراشان و معماران که قبلاً در ساختمان تاریخی تپهء پغمان کار می کردند، نیز به کار گماشته شده اند.
داکتر حسن عبداللهی افزود که در پروژه نامبرده سهولت های زیادی برای مهمانان در نظر گرفته شده است و تالار قصر جدید تجلیل از جشن نوروز که به شکل پخته و اساسی با معماری کلاسیک در حال اعمار است، گنجایش ۱۰۰۰ تن از مهمانان را خواهد داشت و بر علاوه، این قصر ده اتاق جلسات دو جانبه و چندین جانبه و دو سالون دیگر نیز دارد.
حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان به وزیر امور شهر سازی و مسئولین پروژه هدایت داد تا در اکمال پروژه مذکور سرعت بخرچ داده و در پیشبرد دقیق امور، توام با حفظ اصالت تاریخی بناهای این محل توجه نمایند.
گفتنی است که در جشن جهانی نوروز سال ۱۳۹۱ که در تاجکستان برگزار شد  و در آن حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان و سایر روسای جمهور کشور های حوزه نوروز حضور داشتند، حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در آن موقع سران کشور های حوزه نوروز را دعوت کرد تا نوروز سال ۱۳۹۳ را در افغانستان تجلیل نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا