جهان

کشمکش لفظی قوماندانان نظامی و مسئولان هند و پاکستان

اسلام آباد – ایرنا – ۲۶ جدی – باختر
پس از اظهارات فرمانده ارتش هند مبنی بر آمادگی دهلی جدید برای نفوذ به خاک پاکستان، این سخنان با واکنش تند اسلام آباد مواجه شده است.
'بیپن راوات 'قوماندان ارتش هند در سخنانی مدعی شد که قابلیت هسته ای پاکستان مبالغه بوده و این توانمندی در ارتش پاکستان وجود ندارد.
فرمانده ارتش هند اعلام کرده بود: آنچه ما را در مقابل پاکستان متوقف کرده است قدرت نظامی این کشور نیست زیرا آنها توان اتمی ندارند و ما حاضریم این را اثبات کنیم.
تنش‌های موجود میان آمریکا و پاکستان نیز باعث شده است دولتمردان دهلی جدید به طرفداری از آمریکا برخاسته و اسلام آباد را تحت فشار قرار دهند.
این اظهارات با واکنش تند سخنگوی ارتش، وزیر امور خارجه و سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان مواجه شده است.
'محمد فیصل' سخنگوی ارتش پاکستان در واکنش به این سخنان، آن را غیر مسئولانه خواند و گفت: این سخنان بیانگر ذهنیت شیطانی هند است.
جنرال 'آصف غفور' سخنگوی ارتش پاکستان نیز در واکنش به سخنان قوماندان ارتش هند گفت که اگر هند نیز می خواهد توان دفاعی پاکستان را ببیند و این کشور را امتحان کند، ما کاملا آماده ایم.
سخنگوی ارتش پاکستان تصریح کرد: « لوی درستیز هند» باید متوجه جایگاه ویژه خود باشد و با به زبان راندن سخنان توجیه‌ ناپذیر، تنش را در منطقه افزایش ندهد.
سخنگوی اردوی پاکستان اعلام کرد: دهلی جدید مقاصد شومی علیه اسلام آباد دارد و هر زمانی که حس کند می‌تواند پاکستان را شکست دهد برای حمله لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد.
آصف غفور اضافه کرد: دهلی‌ جدید توان پیروزی بر ما را ندارد از این رو تلاش می‌کند تا با کمک آمریکا از لحاظ سیاسی ما را تحت فشار قرار دهد.
وزیر امور خارجه پاکستان نیز با انتشار پست هایی در توییتر، در واکنش به  سخنان لوی درستیز هند گفت: سخنان موصوف تنش های منطقه را گسترش می دهد.
'خواجه محمد آصف' در این پیام اضافه کرد: اگر جنرال هندی قصد دارد میزان آمادگی پاکستان را در دفاع از خود امتحان کند، اسلام آباد در آمادگی کامل به سر می برد.ختم / فریده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا