جامعه

سمینار مبارزه علیه فساد اداری راه اندازی شد

کابل باختر 18 حمل
معاونت علوم اسلامی اکادمی علوم افغانستان امروز به منظور آگاهی دهی از احکام دین پیرامون فساد اداری سمیناری زیر نام مبارزه علیه فساد اداری راه اندازی کرد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، در این سمینار دکتور عبدالظاهر شکیب رییس اکادمی علوم افغانستان فساد در اداره های دولتی را از موانع جدی و چالش برانگیز فرا راه پیشرفت و توسعه عنوان کرد و افزود: آنگونه که فساد از دید اسلام مردود و عمل ناپسند است، فساد پیشگان نیز از این امر مستثنی نیستند و در صورت اثبات باید در روشنی احکام قانون مجازات شوند.
وی با بیان برخی عوامل وجود فساد در اداره ها افزود که نهادهای ذیربط باید در راستای کاهش فساد بیش از پیش تلاش کنند و اداره های کشور را از وجود این غده‌ی سرطان نجات دهند.
سر محقق محمد یوسف عظیمی با صحبت روی شناخت فساد اداری و پیامدهای آن، تصریح کرد که مسوولان اداره ها باید در استخدام مدیران، اهلیت و شایستگی را فراموش نکنند و در ترویج این فرهنگ کوشا باشند،  زیرا از دید قرآن و سنت ثابت شده است که هرگاه شخص نااهل به قدرت برسد، دست به فساد و تباهی می زند.
در ادامه سرمحققان برهان الله نیازی، عبدالولی بصیرت و برخی دیگر صحبت کردند و ضعف اداره های حکومتی در تطبیق قوانین، دخالت های سیاسی بیرونی، وجود افراد دو تابعیتی، ناامنی و بی توجهی به منافع و مصالح ملی را از عمده ترین عوامل وجود فساد در اداره های دولتی عنوان کردند و افزودند که تنها راه کاهش و محو فساد در اداره های کشور تطبیق قوانین می باشد که حکومت باید در این خصوص بیشتر توجه کند.
آنان از شهروندان کشور نیز خواستند که علیه فساد اداری مبارزه کنند و در این راستا با نهادهای ذیربط همکار باشند. نثار ایثار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا