امنیت

کمیته عالی مبارزه علیه فروشنده گان مواد مخدر جلسه کرد

کابل باختر 26 جدی

نخستین جلسه کمیته عالی مبارزه علیه فروشنده گان مواد مخدر و جمع آوری معتادین به ریاست سترجنرال بسم الله محمدی وزیر امور داخله برگزار گردید. به گزارش خبر نگار آژانس اطلاعاتی باختر،

این کمتیه عالی  به اساس فیصله  شورای وزیران موظف گردیده تا به منظور تشدید مبارزه با قاچاقبران و فروشنده گان مواد مخدر و جمع آوری معتادین  برنامه  وسیع را در سراسر کشور عملی نماید، درین جلسه به اشتراک  خانم ثریا دلیل سرپرست وزارت صحت، خانم آمنه افضلی وزیر شهدا ، معلولین و امور اجتماعی،  خانم فاطمه گیلانی رئیس  عمومی جمعیت هلال احمر افغانی ، معیننان وزارت خانه های اطلاعات و فرهنگ، مبارزه با مواد مخدر بر گزار شده بود.

فیصله گردید تا قاچاقبران مواد مخدر را که به صورت عمده و پرچون دست به فروش مواد مخدر می زنند با همکاری نهادهای مسوول و مردم مورد پیگرد جدی و قانونی قرار داده و در زمینه از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

کمیته تصمیم گرفت تا این برنامه را از بخشهای مختلف کابل اغاز و به همکاری والیان و قوماندانان امنیه ولایات در سراسر کشور عملی کند و نتایج ان را  به شورای  وزیران ارایه نمایند.

همچنین کمیته عالی مبارزه با مواد مخدر از مردم خواست تا معتادین مواد مخدر را به چشم تحقیر امیز ننگریسته  برای درمان و جمع اوری انان با نهادهای مسوول دولتی همکاری نمایند. تا این افراد دوباره به صفت افراد سالم در جامع مدغم گردیده و عضو فعال جامعه گردند.

وزیر امور داخله با انکه مبارزه علیه مواد مخدر و جمع اوری معتادین را متاثر از بحران سه دهه گذشته در کشور و برگشت صدها تن مهاجر معتاد از کشورهای خارجی می داند اما تاکید می ورزد که نابودی و ریشه کن کردن این پدیده سالها را در بر گرفته و نیاز به حمایت وسیع مردم و نهادهای ملی بین المللی را ایجاب می نماید.

درین نشست کمتیه عالی به ریاست وزارت  مبارزه با مواد مخدر ایجاد ونیز کمیته های کاری به ترتیب کمیته جمع آوری متعادین و دستگیری فروشنده گان مواد مخدر، کمیته تداوی متعادین، کمیته فرهنگی و کمیته کاریابی و ادغام مجدد تشکیل گردیدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا