گزارش ها

درگذشته ها معتمد یک روز بدون کدام مشکل معاش ها را توزیع میکرد

کابل باختر/ 21/ میزان
به اساس تفاهم نامه ای که بین وزارت های معارف ومخابرات به امضاء رسید . قراراست پس از این معاش های معلمین و کارمندان وزارت معارف ازطریق تیلفون های همراه پرداخت شود.
به گزارش آژانس باختر ، ازاین تفاهمنامه هم استقبال شد وهم یکتعداد شاکی اند.
انیسه معلم مکتب نازو انا میگوید ، مقامات برای خود تعویض سیستم کهنه را به سیستم جدید یک دستاورد میدانند ، تصمیم جدا است اما اینکه درتبدیلی به گفته خود شان سیستم سنتی معتمدی به سیستم جدید برقی چه مشکلات برای ما خلق میشود جانب دیگر قضیه است که به آن کمتر توجه شده .
وی اضافه میکند در کشورهای بیرونی هرگاه معاش ازطریق تیلفون همراه پرداخت میشود ، مشکلات که درکشور ما حاکم است وجود ندارد مثلاً مشکل فساد اداری، بیروکراسی ، نبود برق، عدم دسترسی اکثریت به تیلفون همراه و غیره .
وی اضافه میکند درگذشته معتمد یک روز معاش را توزیع میکرد نه وقت معلم ضایع میشد نه معلم بخاطر گرفتن معاش خود سرگردان به بانک ها میشد.
وی علاوه میکند شما باور کنید برای گرفتن معاش ماهوار خود  اکثرأبه دو ویا سه نمایندگی بانک مراجعه میکنیم دریکی پول نیست دردیگرش سیستم خراب است و درسومی آن به اندازه بیرو بار است که ساعت ها درانتظار به قطار ایستاده می شویم.
ماریا صمیمی معلم مکتب عاشیه درانی میگوید ، مسوولان ما اکثراً آب را نادیده موزه را از پا میکشند.
وی اضافه میکند چندین بار ما شاهد انفجار در نمایندگی های بانک ها درکشور بودیم ، چقدر تلفات دادیم ، آیا حمله بر کابل بانک درننگرهار فراموش شده ، که چگونه وحشیانه مردم بیگناه هدف شوم تروریستان قرارگرفت ، پس سرمه آزموده را آزمودن خطا است .
غلام محمد نبی زاده معلم لیسه حبیبه میگوید،تصامیم که درگذشته گرفته میشد خالی از تدبیر نبود، اگر سیستم پرداخت معاش معتمدی بود معنایش این بودکه برای معلم سهولت باشد ، وقت معلم هدر نرود.
وی اضافه میکند ، اگر هدف از ایجاد سهولت و اصلاحات باشد پس چرا بانک ها در خدمت قرارنمی گیرند یک نماینده و یا یک ماشین که از آن پول اخذمیشود درمکاتب نصب نمی کنند تا از سرگردانی معلمان جلوگیری شود.؟
وی میگوید ، دراین آشفته بازار هرکی برای مقصد خود می اندیشد و بس .
اما میرویس بلخی وزیر معارف تطبیق سیستم پرداخت معاش های آموزگاران را از طریق تیلفون های همراه یک گام اصلاحی دربخش معارف دانسته میگویدکه به دلیل برقراری سیستم های سنتی پرداخت معاش ها هم چون سیستم معتمدی معاش ها به سروقت به دسترسی آموزگاران و پرسونل معارف است درنواحی دوردست نمی رسید و یا هم درمسیرراه ها به نام های مختلف پول معاش معلمین حیف و میل میشد. ختم/ ماری نبرد آئین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا