امنیت

درحمله انتحاری درنزدیکی ستره محکمه پانزده غیر نظامی جان شان را ازدست دادند

کابل باختر/ 21/ جوزا

مقامات امنیتی میگویند درحمله انتحاری که عصر امروز درساحه مکروریان سوم در نزدیکی ستره محکمه رخ داد، پانزده تن به شهادت رسیده که همه افراد ملکی بوده و در جمع آنها شماری از کارمندان ستره محکمه نیز شامل میباشد.

داکتر نجیب الله دانش معاون سخنگوی وزارت امور داخله به آژانس باختر گفت ، انفجار که حوالی ساعت چهار عصر امروز در ساحه بلاک 111 مکروریان سوم و در نزدیکی در ورودی ستره محکمه رخ داد ناشی از یک حمله انتحاری بود که با موتر بمب گذاري شده صورت گرفت. دراین حادثه پانزده تن از هموطنان ما که همه افرادملکی بودند به شهادت رسیدند، درجمع شهدا ، شماری از کارکنان ستره محکمه نیز شامل است .

داکتر دانش شمار زخمی شده گان این رویداد را 38 تن ذکر کرد.

 به گفته مقامات امنیتی درمیان شهدا و زخمی شده گان این حادثه زنان و اطفال نیز شامل است، حمله درست زمانی صورت گرفت که مامورین ستره محکمه با ختم اوقات رسمی دفاتر شان را ترک گفته و قصد سوار شدن به وسایط را داشتند که مامورین آن اداره را انتقال میداد دراین رویداد چند موتر نیز تخریب گردیده و به ساختمان اطراف نیز آسیب رسیده است .

 یک مقام پولیس کابل گفت که انتحارکننده شناخته نشده و یک تیم تحقیق روی قضیه کار میکند او طالبان را عامل این حادثه دانست با آنکه طالبان مسبب این حادثه شناخته شده اند، مگر گفته نشده که چرا این گروه بریک هدف ملکی حمله کرده است .

طالبان قبلاً نیز نهاد های عدلی و قضایی منجمله وزارت عدلیه را هدف حمله شان قرارداده اند.

 داکتر سید کبیر امیری رییس شفاخانه های مرکز به آژانس باختر گفت که هشت جسد از قربانیان حادثه امروز به شفاخانه وزیر اکبرخان انتقال یافته، ضمناً 23 زخمی این رویداد در شفاخانه های وزیر محمد اکبرخان ، ایمرجنسی و صحت طفل اندراگاندی تحت مداوا قرارگرفته اند.

حمله بر کارکنان ستره محکمه درحالی صورت میگیرد که روز گذشته دسته یی ازمهاجمان مسلح وابسته به طالبان دردو ساختمان نیمه کاره درحومه میدان هوایی بین المللی کابل جا گرفته و بربخش های از این میدان آتش باری کردند، این حمله تلفات در برنداشت، ضمناً برتاسیسات میدان هوایی نیز آسیب نرسیده مگر مهاجمان بعداز چند ساعت مقاومت کشته شدند. همچنان طالبان روز گذشته برمقر شورای ولایتی زابل نیز حمله مسلحانه کردند که درآن حمله نیز بازندهء اصلی طالبان بودند . وقایع امروز و روز های گذشته درحالی اتفاق می افتد که سازمان ملل متحد از ازدیاد تلفات ملکی درافغانستان ابراز نگرانی کرد  و طالبان مسبب اصلی قتل افراد ملکی پنداشته میشوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا