صحت

بیش از بیست هزار طفل در ننگرهار واکسین ضد فلج شدند

جلال آباد باختر 3 دلو
در ده ولسوالی سرحدی ولایت ننگرهار امروز بالای  بیست هزار طفل واکسین پولیو یا فلج اطفال تطبیق شد.
داکتربازمحمد شیرزاد رئیس صحت عامه ننگرهار به آژانس باخترگفت که این برنامه برای سه روز ادامه می یابد و توسط یکهزارو  ششصد کارکن طبی و جوانان رضا کاربالاي "320" هزار طفل کمتر از سن پنج سال واکسین پولیوتطبیق میشود.
داکتر شیرزاد افزود که دراین آواخر در ولسوالی های آچین ولعل پور ولایت ننگرهار دو واقعه مثبت وپولیو ثبت شده است که با مشاهده این دو واقعه برنامه تطبیق واکسین پولیو را در ده ولسوالی سرحدی این ولایت راه اندازی کردیم.
به اساس معلومات داکتر شیرزاد در تمام کشور تا فعلا" سی وهفت واقعه مثبت پولیو به مشاهده رسیده است  و در ایالت خیبر پشتنوخواه پاکستان پنجاو هشت واقعه مثبت ثبت شده است.
همچنان داکتر عبدال کمال لودین عضو شورای ولایتی ولایت ننگرهار از همه ساکنان ولسوالی های ده گانه ، متنفذین قومی و ملا امامان مساجد تقاضا نمود تا کارکنان صحی را همکاری ویاری رسانده تا باشد این برنامه واکسین به شکل خوب آن تطبیق شود.
گفتنیست که در ولایت کندهاردو واقعه مثبت ، ننگرهار دو حادثه مثبت ، هلمند دو واقعه مثبت ، خوست سه واقعه مثبت ، کنرچهار واقعه مثبت ، وولایات غور وفراه یک یک واقعه مثبت پولیو ثبت گردیده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا