فرهنگ

وزارت اطلاعات وفرهنگ به شریف غزل لقب استادی داد

کابل باختر4 سنبله
پوهاند محمد رسول باوری معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات وفرهنگ دیروزسند لقب استادی را به شریف غزل آوازخوان خوب کشور، داد .
به گزارش آژانس باختر: درمحفلی  که با حضور شماری ازمسوولان بلند رتبه دولتی و روسای وزارت اطلاعات وفرهنگ و شخصیت های فرهنگی، درمرکز اطلاعات و رسانه های حکومت برگزارشد، پوهاند محمد رسول باوری معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات وفرهنگ، دررابطه به صدماتی که در حوادث گذشته به بخش های مختلف فرهنگی، به ویژه به هنر موسیقی رسیده است،  صحبت کرد و ازکسانی که درزنده نگهداشتن هنر موسیقی اصیل کشور تلاش کرده اند ستایش کرد.
پوهاند باوری استاد سرآهنگ سرتاج موسیقی کشور را یکی از افتخارات بزرگ موسیقی کلاسیک افغانستان و منطقه دانست و گفت که شریف غزل ازجمله شاگردان و پیروان استاد سرآهنگ و ازسرمایه های موسیقی کلاسیک کشوراست.
بعد وحید عمر، رییس اداره ارتباطات عامه واستراتیژیک ریاست جمهوری، با تشکراز وزارت اطلاعات وفرهنگ به خاطر اعطای لقب استادی به شریف غزل،  وی را از سرمایه های بزرگ موسیقی کلاسیک در افغانستان دانست.
عمر گفت که  درحدود 150 سال قبل موسیقی کلاسیک درافغانستان آمد و استاد سراهنگ ، موسیقی کلاسیک را به اوجش رسانید و شریف غزل، با پیروی از سبک استاد سرآهنگ سرتاج موسیقی ، یاد وخاطره آن کوه موسیقی را زنده نگه داشته است.
شریف غزل نیز درصحبتی از وزارت اطلاعات وفرهنگ به خاطر اعطای لقب استادی به وی ، قدردانی وتشکر کرد.
سپس لقب استادی توسط پوهاند باوری به شریف غزل آوازخوان محبوب موسیقی کلاسیک کشور، داده شد.
دراخیراین محفل استاد شریف غزل پارچه های موسیقی کلاسیک و غزل برای حاضران اجرا کرد. احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا