جامعه

شهروندان قندهار:دولت وطالبان برای برقراری صلح دایمی درکشور گفتگوکنند

شهرقندهار29 جوزا باختر
شهروندان قندهار دریک گردهم آیی ازدولت وگروه طالبان خواستند تا برای برقراری صلح دایمی درکشور باهم گفتگوکنند.
این شهروندان گفتند که ازجنگ بیزار اند و طالبان و دولت با تمدید زمان آتش بس ، زمینه را برای گفتگو های رودر رو فراهم سازند تا  بساط جنگ های ویرانگر وطولانی درکشور برچیده شود.
دراین نشست صدها بزرگ محل و عالم اسلامی ازشهرو ولسوالی های قندهار گردهم آمده بودند.
مولوی محمد نسیم آخند زاده یک عالم اسلامی درین نشست از دولت و گروه طالبان بابت برقراری آتش بس در روز های عید سپاسگزاری کرد و گفت که دوطرف برای گفتگو های رودر رو و پایان جنگ های ویرانگر باید ابتدا به یک آتش بس دیگر به توافق برسند.
گل آقا شیرزی وزیر امور سرحدات ، اقوام و قبایل دراین گردهم آیی آرزو برد تا برای اعتماد سازی بیشتر وآغاز دورتازه یی از گفتگو ها میان طالبان و دولت ، آتش بس دیگری درکشور حکم فرما شود.
دولت افغانستان ازبیست و هفتم ماه رمضان تا پنجم عید با طالبان مسلح آتش بس سرتاسری در کشور اعلام کرد ، هرچند گروه طالبان به آتش بس سه روزه در روز های عید بسنده کردند.
رییس جمهور غنی پس از آن نیز برای رسیدن به یک صلح دایمی درکشور زمان آتش بس را تمدید کرد ، اما گروه طالبان اعلام کردند که آنان پس از پایان آتش بس سه روزه به جنگ شان ادامه خواهند داد.
آتش بس دولت با طالبان با استقبال شهروندان افغانستان روبه رو شد و همه خواهان تمدید آن به امید رسیدن به صلح سرتاسری در کشور شدند.ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا