سیاست

شورای عالی ستره محکمه بر 22 مورد درخواست تبدیلی تصمیم اتخاذ کرد

کابل باختر 31  سرطان
شورای عالی ستره محکمه قبل از ظهر امروز تحت ریاست قضاوتپوه بهاء الدین بها کفیل ستره محکمه تشکیل جلسه داد.
به اساس معلومات دفتر ریاست نشرات ستره محکمه به آژانس باختر: شورا نخست به منظورتامین هرچه بیشترقانونیت و رسیده گی به قضایای  جزایی هدایت داد تا تمامی محاکم اجراات شکلی شانرا در رسیده گی به قضایای مورد نظر  مطابق قانون اجراات جزایی جدید که ازتاریخ 15 ثور 1393 نافذ گردیده عیار نموده  و در تفــاهم و هما هنگی باسایر نهاد های عدلی و امنیتی درزمینه رعایت حقوق  ومطالبات مجنی علیه و مدعی حق العبد که منحیث مبحث جدید در قانون یاد شده گنجانیده شده سعی و اهتمام جدی بخرچ دهند .
سپس یک قضیه تنازع صلاحیت رسیده گی میان ریاست محکمه استیناف ولایت لغمان و محکمه استیناف نظامی مورد غور قرارگرفته ،  ضمن تشخیص مرجع ذیصلاح که محکمه استیناف نظامی مربوط است ، به دارالانشاء هدایت داد تا دوسیه  را به مرجعش  بفرستد .
متعاقباً استهداات وا صله ذیل مورد رسیده گی قرار گرفت :
– استهدائیه لوی څارنوالی درخصوص متهمی که درجریان محاکمه به مرض روانی صعب العلاج مبتلا گردیده است .
– استهدائیه ریاست قضایای دولت دررابطه به چگونگی نحوۀ اعتراض بر قرار قضایی محکمه تحتانی که میعاد استیناف خواهی و اعتراض بر قانونیت آن منقضی گردیده است .
– استهدائیه ریاست محکمه استیناف ولایت پکتیکا پیرامون ترتیب مجدد وثایق حصر وراثت ، وصایت ووکالت خط در یک موضوع مشخص که مرجع حقوقی خارج از کشور متقاضی انها است .
– و نیز استهدائیه ریاست حقوق ولایت کابل مبنی بر موجودیت اشکال درتنفیذ دریک فیصله مدنی که درهمه موارد فوق در روشنایی احکام قوانین نافذه کشور رهنمایی های لازم صورت گرفت .
همچنان درجلسه شورای عالی ستره محکمه روی پنج مورد تقاضای تجدید نظرخواهی بر فیصله های محاکم ثلاثه و (22) مورد درخواستهای تبدیلی محکمه در قضایای جزایی و مدنی نیز رسید گی صورت گرفته و درهرمورد تصامیم مقتضی اتخاذ گردید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا