سیاست

اتحادیه اروپا حکومت افغانستان را در عرصه مهاجرت کمک میکند

هیئت اتحادیه اروپا در دیدار با وزیر امور مهاجرین وعودت کنندگان تعهد آن اتحادیه را بر ادامه همکاری در عرصه جلوگیری از افزایش مهاجرت ها و حمایت از روند عودت داوطلبانه افغانها اظهار نمود.
به اساس معلومات دفتر سخنگوی وزارت امور مهاجرین به آژانس باختر، مسئول بخش مالی و تفتیش و برخی از مقامات دیگر این اتحادیه که از بروکسیل به کابل آمده بودند دیروز وزیر امور مهاجرین در رابطه به همکاری های اتحادیه اروپا با این وزارت صحبت نمود.
سید حسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان، در این نشست گفت " بحران پناهجویی به مدیریت مشترک و پلان های بنیادی کشورهای مبداء و مقصد نیازمند است وی از بین بردن ریشه های افزایش مهاجرت در کشورهای مبداء را راه حل این بجران دانست ."
وزیر امور مهاجرین از آغاز کار تیم تخنیکی متشکل از وزارت خانه ها و ادارات مختلف افغانستان خبرداده گفت این تیم روی برنامه های مانند سرمایه گذاری در عرصه اشتغالزایی ، ایجاد مراکز آموزشی ، ایجاد دستگاه های تولیدی اشتغالزا ، ساخت و احد های مسکونی ، سرمایه گذاری در عرصه زراعت ، مبارزه با قاچاق انسان و گسترش برنامه های آگاهی دهی کار میکند .
وی در صحبت با خانم رفیلا آیدایس مسئول بخش مالی ، تفتیش و مهاجرت اتحادیه اروپا گفت که حکومت افغانستان در این عرصه نیاز به همکاری های جامعه جهانی بخصوص کشورهای اتحادیه اروپا دارد به گفته وی این تیم تخنیکی به زودی به بروکسل سفر خواهد کرد تا در این زمینه به مقامات کشورهای اروپایی صحبت کند .
رفیلا آیدایس مسئول بخش مالی ، تفتیش و مهاجرت اتحادیه اروپا در این نشست حمایت خود را از برخی از پروژه های انکشافی حکومت افغانستان اعلان نمود و تعهد کرد که اتحادیه اروپا کمک های خودرا از طریق سازمان بین المللی مهاجرت و کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان ادامه خواهد داد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا