امنیت

بیش از شصت درصد استفاده کنندگان مواد مخدردرهرات جوانان اند

شهرهرات 21 عقرب باختر
بیش از شصت درصد استفاد کنندگان مواد مخدر در هرات جوانان هستند.
براساس تحقیقات انجام یافته درولایت هرات، شصت درصد افراد سوء استفاده کننده مواد مخدر جوانان هستند که بیشتر از هیرویین وشیشه استفاده میکنند.
در کنفرانس آگاهی دهی اضرار استفاده از مواد اعتیاد آور که از سوی آمریت جوانان ریاست اطلاعات وفرهنگ در سالون مطبوعات برگزارشد، داکتر ازمری حصین نماینده ریاست صحت عامه با بیان این مطلب گفت: بیشتر این افراد باشندگان ولسوالی های هم مرز باجمهوری اسلامی ایران می باشند.
اوافزود که، هم اکنون سه مرکز تداوی رایگان برای جوانان در این ولایت موجود است، که گنجایش ارائه خدمات به یکصدوشصت تن را دارا می باشد.
آریا رووفیان رییس اطلاعات وفرهنگ هرات با ابراز تاسف از اینکه آمار افراد سوء استفاده از مواد مخدر در جامعه روز بروز افزایش میابد جوانان را نیروی بالنده وسازنده ای نام برد که باجسم وروان سالم می توانند جامعه را بسوی توسعه پایدار رهنمون سازند.
رئیس اطلاعات وفرهنگ از موج رو به گسترش اعتیاد در کشور یاد کرد و گفت که آمار سال 2015 از شمار معتادان و افرادی که آزمایش مواد مخدر در بدن آن‌ها مثبت بوده به سه و نیم میلیون تن می‌رسد.
این در حالیست که افغانستان فقط توانایی و ظرفیت تداوی 40 هزار معتاد را در طول یک سال دارا می‌باشد.
دراین میان جیلانی دقیق رئیس مبارزه بامواد مخدرهرات  نیز میزان زمین های کشت شده مواد مخدر در هرات و همچنان میزان آمار معتادین دراین ولایت راشرح داد.
وی می گوید که هشتاد درصد از افرادمعتاد جامعه را مردان، سیزده درصد را زنان و هفت درصد دیگر را کودکان تشکیل می دهند.
در این میان به شمول حسینی عضو پارلمان جوان هرات، و تعدادی از جوانان اشتراک کننده ایجاد برنامه های تفریحی وگسترش برنامه های ورزشی را در امر مبارزه با استفاده ازمواد مخدر در جامعه مهم دانستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا