فرهنگ

ابرازنگرانی از اوضاع بد بناهای تاریخی درهرات

شهرهرات 25 سنبله باختر
نگرانی مسؤولان  ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات از اوضاع کنونی آبده‌های تاریخی در هرات.
مسؤلان در ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات از فرسایش و تخریب آبده‌های تاریخی در آن ولایت ابراز نگرانی می‌کنند.
احمد جاوید ضرغام آمر فرهنگ و هنر ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات در گفتگویی با خبرنگار آژانس باختر می‌گوید: بناها و ساحات تاریخی در هرات رو به فرسایش و تخریب است و اگر حالت کنونی ادامه یابد تا پنج سال آینده شماری از بناها و ساحات تاریخی‌ دیگر وجود نخواهد داشت.
آمر فرهنگ و هنر ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات از عدم تخصیص بودجۀ انکشافی برای آن ریاست نیزاز سوی دولت مرکزی ابراز نارضایتی دارد.
ضرغام می‌گوید: با ارسال مکتوب‌های متعددی جهت دریافت بودجۀ انکشافی از مرکز تا هنوز جوابی از سوی دولت مرکزی دریافت نکرده ایم.
ضرغام علاوه نمود: با آنکه این اداره با نارسایی‌ها و در برخی موارد با عدم تخصیص بودجه‌های انکشافی از سوی دولت مرکزی مواجه است؛ اما با آن هم این اداره توانسته است که بسیاری از بناهای باستانی را بازسازی و بسیاری دیگر را هم مرمت نماید.
ولایت هرات از جمله ولایت‌های بسیار کهن و تاریخی کشور است که تعداد بی‌شماری از بناها و ساحات تاریخی را از دوره‌های مختلف در دل خود جای داده است.
اطلاعات میرساند که در هرات بیش از 870 آبده و ساحۀ تاریخی وجود دارد که از این میان در حدود 450 آبده و ساحۀ باستانی در ادارۀ اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات ثبت شده است.
روند ثبت و شناسایی آثار باستانی و ساحات تاریخی از سوی ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات در این ولایت جریان دارد.ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا