سیاست

سیستم جدید جهت مبارزه با فساد تاسیس شد

کابل/31/سرطان/باختر

اووا جولی رئیس فرانسوی هیئت مبارزه با فساد سازمان ملل در کابل میگوید، سیستمی را در کابل ایجاد خواهد کرد تا از بروز فساد در افغانستان جلوگیری کند.

به گزارش آژانس باختر،

خانم اوواجولی قاضی سابق که در انتخابات ریاست جمهوری اخیر فرانسه نیز به عنوان نامزد احزاب سبز شرکت کرده بود از طرف بانکی مون سرمنشی سازمان ملل به عنوان رییس هیئت مبارزه با فساد سازمان ملل متحد در افغانستان منسوب شده و از هفتم جولای ماموریت خود در افغانستان را آغاز کرده است. این قاضی فرانسوی به همراه دو کارشناس بین المللی و سه مختصص افغان هیئت مبارزه با فساد سازمان ملل متحد در افغانستان را تشکیل میدهد . اووا جولی در گذشته در پارلمان اروپا عضویت داشته،وي در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد ماموریت ما اینست که مشکلات و موانع موجود در مبارزه با فساد در افغانستان را شناسایی و توصیه های لازم در این زمینه را به سازمان ملل متحد ارایه کنیم و از پیشرفت های حاصل شده در تقویت نهادهای دولتی افغان که قابلیت مبارزه با فساد را داشته باشد، گزارشهايی دوره یی تهیه کنیم.

اوواجولی که ملیت دوگانه فرانسوی نارویژی دارد و در گذشته به دولت فرانسه در مبارزه با فساد مشوره می داد، تأکید کرد موفقیت روند دموکراتیک در افغانستان مستلزم آن است که دستگاه قضایی و پولیس افغانستان در مبارزه با فساد هماهنگ باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا