جامعه

مشکلات زمینداران و اهالی ولسوالی ده سبز استماع شد

کابل باختر22 جدی
عبدالرؤف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه در دیدار بازمینداران و اهالی ولسوالی ده سبز ولایت کابل، مشکلات آنها را استماع نمود.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ولسی جرگه به آژانس باختر:
در این در این دیدار که الله گل مجاهد وکیل مردم کابل در ولسی جرگه نیز حاضر بود، اهالی ولسوالی ده سبز یک سلسله مشکلات شان را با رئیس ولسی جرگه در میان گذاشتند.
آنان در حالیکه از اعمار و تطبیق پروژۀ شهر جدید کابل در ده سبز استقبال نمودند، اظهار داشتند که قباله و تکت مالیۀ زمین های شان را در دست دارند و زمین های شان ثبت کادستر نیز می باشد؛ ولی بورد کابل جدید به آن توجه نمی کند.
اهالی ده سبز همچنین افزودند که زمین های آنان میراث باقی مانده از  پدرکلان های شان است و به هیچ صورت مربوط دولت نمی باشد و در صورتی که شهرک در زمین های شان اعمار میشود، باید مطابق قانون زمین های شان استملاک گردد.
آنان از رئیس ولسی جرگه خواستند تا به شکایات شان رسیده گی نماید  و نیز خواهان لغو بورد مربوط  شده، پیشنهاد نمودند که صلاحیت های  این کمیته هرچه زودتر به وزارت امور شهرسازی انتقال یابد.
عبدالرؤف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه در حالیکه خواست مردم ده سبز را برحق دانست، تأکید کرد که زمین های مردم ده سبز باید مطابق قانون پس از استملاک مورد استفادۀ پروژۀ کابل جدید قرار گیرد و در صورتی که پول برای مالکان زمین داده نمی شود، باید معادل آن در پروژه، سهمیه برای آنان در نظر گرفته شود.
رئیس ولسی جرگه، به اهالی ده سبز وعده نمود که عرایض آنها را به مراجع مربوط ارجاع خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا