سیاست

محمد محقق: احزاب سياسى ختم اعتراضات مدنى را اعلام کردند

کابل 3 میزان باختر
حاجی محمد محقق معاون ریاست اجرائیه هایدین جولین لینکه مسوول سیاسی و سرپرست یوناما  در کابل ، پیرامون اوضاع سیاسی و امنیتی در کشور صحبت کرد  .
دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه به آژانس باختر خبر داد، در این دیدار که در کاخ شورای وزیران صورت گرفت،
محمد محقق معاون ریاست اجرائیه با توجه به اوضاع نابسامان امنيتى و اقتصادى و تلفات سنگين نيروهاى دفاعى و امنيتى كشور گفت با آنکه اخیراً نا امنی ها در برخى مناطق فروکش کرده اما هنوز هم اوضاع امنیتی بشدت شکننده است و بسیاری از ولسوالی ها در ولایت های مختلف در معرض تهديد بالا قرار دارند.
استاد در باره وضع امنيتى غرب كابل خصوصاً ايام عاشوراى حسينى  ونقش مردم در تامین امنیت صحبت کرد وگفت :تهدید گروه تکفیری داعش نسبت به جامعه هزاره و شیعه همچنان پا برجاست.
معاون ریاست اجرائیه در مورد انتخابات گفت که بایومتریک رای دهندگان، تغییر نظام انتخاباتی و نظارت از تمامی مراحل انتخاباتی از خواست های اساسی احزاب سیاسی است که حکومت بایومتریک رای دهندگان را پذیرفته است، اما نحوه اجرائى شدن بایومتریک هنوز مشخص نیست.
استاد محقق گفت: حال كه حكومت طرح بايومتريك احزاب را پذيرفته و احزاب سياسى هم ختم اعتراضات مدنى را اعلام و دروازه دفاتر ولایتی كميسيون انتخابات را باز گشايى كرده اند.
سرپرست یوناما نیز گفت که پس از حمله های وحشیانه بر جامعه هزاره و شیعه، سازمان ملل از حکومت افغانستان و همکاران بین المللی  جدا خواست تا امنیت جان مردم را تامین کنند. خانم جولین لینکه افزود که سازمان ملل از تلاشها برای شفافیت در انتخابات حمایت می کند و انتظار دارد که انتخابات آینده افغانستان یک انتخابات شفاف و قابل قبول برای تمامی مردم افغانستان باشد.  نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا