جامعه

رییس جمهور غنی به پیکر مرحوم داکتر محمد ابراهیم ملکزاده، ادای احترام کرد

کابل باختر 19 دلو
محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان قبل از ظهر امروز طی مراسمی به پیکر مرحوم داکتر محمد ابراهیم ملکزاده عضو ولسی جرگه، ادای احترام کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، محمد اشرف غنی رییس جمهور در شفاخانه شهید محمد داوود خان، با اتحاف دعا به روح مرحوم داکتر محمد ابراهیم ملکزاده، گفت که امروز یک روز دشوار است، ما و نیروهای امنیتی به وفات داکتر صاحب ملکزاده شدیداً غمگین هستیم. وفات موصوف را برای خانواده مرحومی، مردم ولایت غور و نمایندگان ولسی جرگه و مردم افغانستان تسلیت می گویم.
رئیس جمهور گفت که مرحوم ملکزاده به شمول جلوگیری از سقوط ولسوالی پرچمن، دوشادوش نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در ولایت غور برای تامین امنیت مردم آن ولایت تلاش می کرد.
محمد اشرف غنی خاطرنشان کرد که وی برای دفاع از کشور و مردم آمادۀ هرگونه قربانی بود و منحیث حامی منافع ملی کشور در ولسی جرگه تلاش می کرد. وی افزود که برای ارج‌گذاری به این شخصت بزرگ و خدمات وی، امروز فرمان تفویض رتبۀ لوی پاسوالی را به وی، امضا کردم.
سپس داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه صحبت کرد و با ابراز تاثر و غمشریکی به خاطر وفات داکتر ملکزاده و آرزوی بهشت برین برای مرحومی، گفت که موصوف یک انسان ثابت قدم، استوار و خدمتگار و الگوی قهرمانی برای مردم خویش بود و در جلوگیری از ناامنی ها در ولایت غور نقش مهم داشت.
متعاقباً علم خان به نمایندگی از خانواده مرحوم داکتر محمد ابراهیم ملکزاده صحبت کرد و از غمشریکی رئیس جمهور و رئیس اجرائیه و هموطنان تشکر کرد و گفت که شادروان داکتر محمد ابراهیم ملکزاده برای بقای نظام و سربلندی کشور تلاش های زیادی کرد و هر عملکرد وی برای ما پیام های مهم داشت.
بعداً رییس جمهور غنی و رئیس اجرائیه، تابوت داکتر محمد ابراهیم ملکزاده را که با بیرق سه رنگ کشور پوشیده شده بود و در حالیکه از سوی منسوبان قطعۀ تشریفات انتقال می‌ شد، تا محل مخصوص مشایعت کردند.#جاوید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا