جهان

شیوع کرونا در یک شهر بزرگ چین و برقراری محدودیت ها

بیجینگ/ ایرنا/ 25 ثور/ باختر
گزارش ها حاکی است که در شهر "جی لین" واقع در شمال شرق چین به دلیل افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا، محدودیت های جدی برقرار شده است و برخی از مناطق شهر هم قرنطینه شده است.
به گزارش تلویزیون چین، حرکت قطارها و موتر های بس  مسیرهای دور از این شهر متوقف شده است و همزمان اعلام شده است که کسی حق ندارد گردهمایی برگزار کند.
بر اساس گزارش ها محدودیت ها برای فضاهای بسته افزایش یافته است،  برخی از محله ها در قرنطین استند و بر اساس گزارش های موجود بخشی از شهر قفل شده است.
دیروز اعلام شد در شش مجتمع این شهر مواردی از ابتلا به کرونا تایید شده است و شمارمصابان هم به ۲۱ نفر رسیده است که همگی مربوط به ارتباط با اولین فرد مبتلا است که در یک لباسشویی کار می کرده است.
"گای دونگ پینگ" معاون شهردار "جی لین" دیروز در مصاحبه مطبوعاتی به خبرنگاران گفت که اوضاع بسیار حساس و پیچیده است و خطر شیوع به شکل جدی وجود دارد.
از سوی دیگر یک بیانیۀ حکومت محلی جی لین منتشر شده است مبنی بر اینکه همه مجتمع های مسکونی در سطح شهر و نقاط روستایی قرنطین شده اند.
جی لین برای ۷۳ روز از کرونا عاری شده بود اما هفته قبل یک کارگر لباسشویی در این شهر به کرونا آلوده شد و تا کنون شمار افراد مبتلا به ۲۱ نفر افزایش یافته است.
# فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا