سیاست

طالبان مسبب اصلی حادثه مصلی عبدالعلی مزاری اند

کابل 18 حوت / باختر
یکی از مسایلی  که برای طالبان درشرایط کنونی مطرح است ، تقابل قومی و مذهبی درکشور است  آنها به این  ترتیب می خواهند،  دولت  را ضعیف جلوه دهند که نه تنها کشیدگی  های سیاسی  را مهار کرده نمی تواند ، بل درکنار آن نتواسته در تامین وحدت میان اقوام وپیروان مذاهب هم موفق باشد.
طالبان مسبب اصلی حادثه مصلی عبدالعلی  مزاری اند آنها درگذشته نیز درحملات مشابه دست  داشته  اند این گروه  درسالهای قبل نیز  اجتماعات مذهبی و فرهنگی  مردم در آماج قرار داده  است  زمانی  که حرف از موجودیت داعش درافغانستان ومنطقه بنود  طالبان برمراسم وگرد همایی های مذهبی  مردم  حمله  کرده اند  مراسم  تشییع  جنازه ، اجتماعات مذهبی  را اماج قرار داده اند .
باآنکه درحادثه اخیر، داعش ادعا مسوولیت  کرده است مگر برای مردم افغانستان میان داعش وطالب فرقی وجود  ندارد  هر دو وابسته به یک  سازمان استخباراتی  اند  و هر دو برای ویرانی  افغانستان دست وپاچه برزده اند  . فقط بیرق های سفید  و سیاه است که آنها را از هم  جدا می کند درحالی که از لحاظ ماهیت  و هویت  فرقی میان انها وجود ندارد.
چند یبیش  اداره امنیت ملی افغانستان یک عضو فعال شبکه حقانی  را بازداست کرد او صریحا اعتراف کرد که رهبری طالبان فیصله  کرده اند  که شبکه حقانی  همچنان به حملات خشن  خود براهداف تعیین شده  وحملات حساسیت انگیز ادامه دهند به عوض ادعا مسوولیت از آدرس داعش صورت گیرد.
آنانکه درافغانستان بنام داعش وارد جنگ شده اند  جزو افراد وابسته به طالبان اند  که به اساس محلوظات ودساتیر مشخص بیرق سفید  را به بیرق سیاه داعشی  ها تبدیل کرده اند .
ترویج نفرت وتروراز  نام اسلام خاصیت کار این  دوگروه است که برای رسیدن به آن از هر امکان ومنبع استفاده می کنند . آنها درتلاش اند  که دروجود ناهنجاری های کنونی برای  خود بستر سازی  کنند تادر معاملات سیاسی  دست بالا تر داشته  باشد.  
مگر نمی دانند که ترور وکشتار راه حل بحران کنونی نیست  واین  گونه حرکات بیشتر دشمنان کشور را نزد مردم منفور  می کند . تحلیل سیاسی .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا