سیاست

تصمیم گیراصلی در مورد خط دیورند ملت افغانستان است

 

کابل باختر/ 14/ عقرب

سخنگوی وزارت امور خارجه امروز دریک کنفرانس خبری درپاسخ به سوالی گفت که تصمیم گیر اصلی درمورد خط دیورند ملت افغانستان میباشد.

به گزارش خبرنگارآژانس باختر ، جانان موسی زی سخنگوی وزارت امورخارجه که درجمع خبرنگاران صحبت میکرد افزودکه خط دیورند یک  واقعیت بزرگ تاریخی است ، هیچ حکومت و دولتی در افغانستان نمی تواند درمورد حالت حقوقی خط دیورند به تنهایی تصمیم بگیرد ، این تصمیم مستقیماً ارتباط میگیرد به ملت افغانستان .

موسی زی همچنان دراین کنفرانس خبری گفت که حکومت افغانستان ارزیابی جامع را دررابطه به فعالیت گروه بحران درافغانستان انجام می دهد و درختم آن حکومت افغانستان تصمیم مناسب را دررابطه به حضور این گروه درکشور اتخاذ خواهدکرد.

 به گفته موسی زی درآینده نزد هیئت شورای عالی صلح به پاکستان سفر مینماید تا مذاکرات مفصل را دررابطه به صلح درافغانستان با مقامات پاکستانی انجام دهد.

او همچنان دراین کنفرانس خبری از تقویت بخش ترجمانان وزارت خارجه کشور خبرداده گفت که با تقویت این بخش تمام قراردادها ، پیمان ها ، موافقتنامه ها و اسنادی که جانب افغانستان باکشورهای خارجی عقد کرده است به هردوزبان ملی کشور ترجمه و چاپ می گردد.

 او همچنان ازحضور نماینده های وزارت خارجه درسفر مقامات کشور به خارج و عکس آن نیز یاد آوری کرده گفت که مطابق فیصله شورای وزیران درتمام سفر هاي مقامات خارجی به کشور و مقامات کشور به خارج نماینده های وزارت خارجه حضور خواهد داشت.

او فتوای مفتی اعظم عربستان سعودی را برضد انتحار استقبال کرده گفت که این فتوا به اساس تلاش های وزارت خارجه کشور صورت گرفته است.

 او موضوع جریمه شرکت اریانا در امارات متحده عربی را یک مساله حقوقی دانسته گفت که نماینده آن شرکت در امارات وجود دارد و میتواند ازطریق ارگانهای عدلی و قضایی امارات این مشکل را حل کنند در صورتیکه به همکاری وزارت خارجه نیاز باشد میتواند با آن شرکت همکاری کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا