سیاست

پاکستان نمی گذارد راه های اکمال طالبان درنواردیورند درشرق کشور بسته شود

شهرگردیز7 سرطان باختر
مقامات ارشد نظامی درشرق کشور می گویند که پاکستان همواره زمینه را برای گسترش فعالیت های هراس افگنانه طالبان در افغانستان فراهم می سازد.
این مقامات ادعا می کنند که نظامیان پاکستانی با شرکت در کنار طالبان در نبرد با نظامیان ، مانع از برچیده شدن لانه های هراس افگنان در دره مقبل ولسوالی دند پتان ولایت پکتیا می شوند.
این دره در نوار دیورند موقعیت دارد و مقامات نظامی افغان می گویند یکی از راه های ویژه اکمال طالبان ازپاکستان محسوب می شود.
این درحالیست که یک و نیم ماه می شود که عملیات نظامی برای برچیدن لانه های طالبان از دره مقبل در نوار دیورند ادامه دارد.
جنرال عبدالواسع قوماندان قول اردوی تندر در جنوب شرق کشور می گوید که نظامیان پاکستانی با دادن سازوبرگ های جنگی به طالبان و قرارگرفتن در کنار آنان ، نمی گذارند تا دره مقبل به دست نظامیان افغان بیفتد.
این جنرال اردوی ملی می گوید دره مقبل در ولسوالی دند پتان پکتیا برای رفت و آمد و اکمال طالبان ازطریق پاکستان اهمیت راهبردی و ویژه دارد و ازاین رو هم طالبان و هم نظامیان پاکستانی نمی گذارند این دره به دست نظامیان بیفتد.
قوماندان قول اردوی تندر از ادامه عملیات نظامی بردره مقبل سخن می گوید و می افزاید که هراس افگنان دراین دره تلفات سنگینی دیده اند و نظامیان به زودی این دره راهبردی را علی الرغم حمایت بی چون چرای نظامیان پاکستانی به اداره شان درخواهند آورد.ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا