جهان

اتهام کشتار روستائیان سنی توسط شبه‌ نظامیان شیعه درعراق

بغداد – بی بی سی – 10دلو – باختر
حیدر عبادی، صدراعظم عراق دستور داده است به اتهام کشتار گروهی از غیرنظامیان سنی به دست شبه‌نظامیان شیعه رسیدگی شود.
به گفته ساکنان روستای سنی‌نشین بروانه در ولایت دیاله عراق، روز دوشنبه این هفته، شبه‌نظامیان شیعه که قطعات اردو را در جنگ با نیروهای داعش  همراهی می‌کردند، پس از تصرف این روستا و مناطق اطراف آن، بیش از هفتاد تن از افراد ملکی غیرمسلح را به طور دستجمعی به قتل رساندند.
خبرگزاری رویترز به نقل از تعدادی از "شاهدان عینی" نوشته است که افراد مسلحی که بر موترهای نظامی سوار بودند ده‌ها تن از مردان ساکن این منطقه را دستگیر کردند و سپس حدود هفتاد نفر را از میان آنان انتخاب کرده و در نقاط مختلف، با شلیک گلوله کشتند.
اردوی عراق وقوع درگیری در منطقه را تایید کرده و گفته است که  قطعات اردو و شبه‌نظامیان همراه آنها توانستند این قریه را از دست نیروهای داعش خارج کنند. ولی کشتار ساکنان محلی را تکذیب کرده است.
سخنگوی وزارت داخله عراق هم گزارش کشتار روستائیان سنی به دست "نیروهای داوطلب مردمی" را تکذیب کرده و گفته است که داعش به منظور بدنام کردن این نیروها، شایعه کشتار غیرنظامیان را ساخته است.
صدراعظم عراق هر گونه تعدی به غیرنظامیان را تقبیح کرده و گفته است که اتهام کشتار ساکنان این قریه باید به طور جدی مورد بررسی قرار گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا