سیاستTOP

زلمی خلیلزاد، ازحمایت ایالات متحدۀ امریکا از روند صلح افغانستان، اطمینان داد

کابل / 17 جوزا / باختر
محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه امروز با داکتر زلمی خلیلزاد نمایندهٔ ایالات متحدۀ امریکا برای صلح افغانستان و هیئت همراهش دیدار کرد.
به گزارش آژانس باختر؛ دراین دیدار که شارژدافیر سفارت ایالات متحدۀ امریکا نیز حضور داشت، دررابطه به روند صلح، تقویت اجماع منطقه یی به هدف رسیدن به صلح پایدار و فرصت‌ های متقابل همکاری در چارچوب فصل نو روابط میان ایالات متحده امریکا و افغانستان بعد از خروج نیروهای حمایت قاطع، بحث صورت گرفت.
با درنظرداشت خروج نیروهای حمایت قاطع، هردوجانب صحبت ‌های شان را روی فرصت‌ ها و چالش‌های همکاری‌های دو جانبه آغاز کردند.
بخش عمده صحبت‌ها روی تسریع روند صلح، همکاری‌های اقتصادی، مبارزه با تروریزم و حفظ و تقویت دستآوردهای دو دهۀ پسین متمرکز بود.
همچنان آنان تقویت همکاری‌های منطقه یی را در چارچوب ‌های سه و چند جانبه متمم اصلی تامین صلح پایدار و مبارزه علیه تروریزم برای منطقه و افغانستان پنداشتند و موضوع همکاری‌های منطقه یی و فرامنطقه ییِ صلح محور در افغانستان، با درنظرداشت مقتضیات توسعهٔ روابط سیاسی، امنیتی و اقتصادی مورد بحث قرار گرفت.
اتمر، با قدردانی از حمایت‌های همه جانبه ایالات متحده امریکا از روند صلح افغانستان به خصوص اعلام کمک‌های بشردوستانه اخیر آن کشور، در مورد ارادۀ موجود سیاسی و برنامه های دولت جمهوری اسلامی افغانستان برای رسیدن به صلح پایدار صحبت کرد. خلیلزاد نیز از ادامه حمایت‌های کشورش از صلح و ثبات، مبارزه علیه تروریزم و اتصال منطقه یی با محوریت صلح در افغانستان به وزیر امور خارجه اطمینان داد. احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا