سیاست

رییس اجراییه کشور با رییس‌جمهور کرواسیا دیدار کرد

کابل باختر 4 سنبله
داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجراییه ، امروز در قصر سپیدار با خانم کولیندا گرابار کیتاروویچ رییس‌جمهور کرواسیا دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه به آژانس باختر، در این دیدار، رییس اجراییه کشور، تشریف‌آوری خانم کیتاروویچ را به افغانستان خیر مقدم گفت و سفر وی را در شرایط کنونی با اهمیت خواند.
داکتر عبدالله عبدالله، از همکاری‌ و کمک‌ سربازان کرواسی با نیروهای امنیتی افغانستان در چوکات نیروهای حمایت قاطع در مزارشریف قدردانی کرد و گفت که در شرایط فعلی حمایت و پشتیبانی از نیروهای امنیتی افغانستان در مبارزه با تروریزم، تأمین صلح و برگزاری انتخابات‌های پیش روی مهم است.
رییس‌ اجراییه حکومت وحدت ملی با اشاره به اوضاع سیاسی و امنیتی در کشور گفت که ثبات سیاسی و حکومت‌داری خوب در مبارزه با تروریزم و بهبود اوضاع موثر است.
داکتر عبدالله عبدالله، خواهان همکاری کشورهای منطقه و جهان در مبارزه با تروریسم شد و گفت که تروریزم تهدید مشترک جهانی است و مبارزه با آن نیازمند همکاری و کمک کشورهای منطقه و جهان می‌باشد.
همچنان، داکتر عبدالله عبدالله، نایب قهرمانی تیم فوتبال کرواسیا را در جام جهانی فوتبال روسیه تبریک گفت و از درخشش بازیکنان کرواسی ستایش کرد.
در ادامه، رییس‌جمهور کرواسیا، از این‌که برای بار دوم با رییس اجراییه افغانستان ملاقات می‌کند، ابراز خرسندی کرد و گفت که کرواسیا همانند گذشته آمادۀ کمک و همکاری با نیروهای امنیتی افغانستان در نبرد با هراس‌افگنی می‌باشد.
خانم کولیندا گرابار کیتاروویچ از دیدار با سربازان کشورش در شهر مزارشریف یاد کرد و گفت که تأمین صلح و ثبات در افغانستان برای همۀ کشورهای جهان مهم است و نیروهای کرواسیا از هیچ تلاشی در راستای آموزش و حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان و تأمین امنیت در این کشور دریغ نمی‌ورزند.
رییس‌جمهور کرواسیا بر گسترش روابط و مناسبات دیپلوماتیک و اقتصادی کرواسیا با افغانستان تأکید کرد و گفت که دو کشور دارای روابط طولانی هستند و اکنون زمان آن است که همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف افزایش یابد.
همینگونه، دو طرف در پیوند به مذاکرات صلح، انتخابات پیش‌روی پارلمانی و ریاست‌جمهوری، همکاری‌های منطقه‌یی در مبارزه با تروریزم و تأمین صلح در افغانستان، استراتژی امریکا برای افغانستان و جنوب آسیا، نقش نیروهای کرواسیا در همکاری با نیروهای امنیتی کشور در مزارشریف و همچنان اوضاع سیاسی و امنیتی کشور بحث و تبادل نظر کردند.#احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا