جامعه

برای کودکان پروشگاه علاوه الدین ساختمان جدید اعمار میشود

کابل باختر/9/ حوت
کارساختمان یک تعمیر جدید درمحوطه پرورشگاه علاوالدین کابل توسط داکتر نسرین اوریاخیل وزیر کار ، اموراجتماعی ، شهدا ومعلولین امروز آغاز شد.
این ساختمان به گنجایش دوصد وپنجاه کودک دردومنزل به معیار های بین المللی به هزینه پنجصد هزار دالر امریکایی به کمک موسسه تیکای کشور ترکیه ظرف شش ماه آینده اعمار میشود.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر ، درمحفلیکه به همین مناسبت برگزارشد ، داکتر نسرین اوریا خیل از این کمک ترکیه به قدردانی یادکرد و گفت که این ساختمان به هدف رفع مشکل کمبود جای برای کودکان این پرورشگاه ساخته میشود.
وزیر کار ، اموراجتماعی ، شهدا و معلولین خاطر نشان کرد که درسطح کشور هشتاد پرورشگاه دولتی و خصوصی وجود دارد که بیشتر ساختمان های این پرورشگاه ها فاقد محلات شب باش برای دختران میباشد و ما درتلاش هستیم تا به این مشکل کودکان بی سرپرست درپرورشگاه های یاد شده رسیده گی نمایم .
سید عبدالله هاشمی رییس پرورشگاه های آن وزارت گفت که درتمام پرورشگاه های کشور از سیزده هزار وسه صدو چهل و پنج کودک مواظب میشود .
وی گفت که در پرورشگاه علاوالدین یکصدو هفت دختر و دوصدو چهل وسه پسر تحت پرورش قراردارند که کمبود جای یگانه مشکل برای این کودکان محسوب میشود.
دراین محفل سلیمان شاهی رییس دفتر موسسه تیکا درکابل همکاری های بیشتر کشورش را با پرورشگاه های افغانستان متعهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا