سیاستاخبار

وزیر عدلیه: فساد در اداره های حقوق و سایر بخش‌ها قابل تحمل نیست

کابل/ 28 ثور/ باختر

فضل احمد معنوی، وزیر عدلیه امروز در نشستی به ایجاد شفافیت و مبارزه با فساد در اداره های حقوق و سایر بخش‌های این وزارت تاکید کرد.

به گزارش آژانس باختر، معنوی با تاکید بر آوردن اصلاحات در اداره های حقوق گفت که فساد در این اداره و اداره های دیگر برای ما قابل قبول نیست و اجراآت باید شفاف باشد.

او به مسوولان وظیفه سپرد که مواردی را که در آن شکایت موجود است و یا تخلف صورت گرفته است، مورد تفتیش قرار دهند. وزیر عدلیه تأکید کرد که در این راستا به صورت جدی عمل می‌کند.

وزیر عدلیه، گزارش‌دهی و گزارش‌گیری را یک مسوولیت مهم در راستای تدوین پالیسی و پلان دانست و تأکید کرد که گزارش‌های تهیه شده برای ارسال به مراجع بیرونی باید دقیق و جامع باشند.

او همچنان دربارۀ چگونگی ثبت نهادهای اجتماعی و رهنمای معاملات در وزارت عدلیه گفت که نیاز است برای ثبت و تمدید جواز رهنمای معاملات، اجراات یکسان شود.

 وزیر عدلیه به مسوولان مربوط وظیفه سپرد که ساختار و مراحل ثبت رهنمای معاملات را مورد مطالعه قراردهند و گزارش آن را به شورای رهبری ارائه کنند.

وی تأکید کرد که باید تلاش شود تا روند  ثبت رهنمای معاملات و سایر نهادها ساده و شفاف شود و نیز جلو کمیشن‌کاری در ثبت نهادهای اجتماعی به صورت جدی گرفته شود.بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا