سیاستاخبار

آسیب دیدگان جنگ افغانستان: پاکستان درقبال صلح افغانستان حسن نیت نشان دهد

هرات/ ۲ قوس/ باختر

آسیب دیدگان جنگ افغانستان خواهان حسن نیت پاکستان در قبال صلح افغانستان شدند.

جمعی از فعالان مدنی و آسیب دیدگان جنگ‌های اخیر کشور در هرات، در اعتراض صلح آمیز درپی سفر عمران خان نخست وزیر کشور پاکستان، خواهان صداقت عمل این کشور در تامین صلح پایدار در افغانستان شدند.

این معترضان خواهان اقدامات عملی کشور پاکستان در قسمت تامین صلح پایدار در کشور و عدم حمایت دولت پاکستان از تروریزم شدند.

به باور آنان پاکستان باید پناه‌گاه‌های امنی که برای طالبان در خاک آن کشور وجود دارد را از بین ببرد.

امید ناب مسوول سازمان حمایت از جامعه مدنی هرات می‌گوید پاکستان سال‌هاست که در تامین صلح افغانستان شعاری عمل کرده است و ما می‌خواهیم که این کشور باید حُسن‌ نیت خود را در عمل ثابت سازد.

به باور وی پاکستان با از بین بردن پناه‌گاه‌های امن طالبان و اعمال فشار روی این گروه، آنان را وادار به دست‌کشیدن از جنگ و پذیرفتن صلح کند.

فرهاد کریمی عضو سازمان حمایت از جامعه مدنی هرات و اشتراک‌کننده این اعتراض می‌گوید با این گردهم‌آیی می‌خواهیم تا صدای خسته از جنگ خویش را به گوش مسئولان و نخست وزیر کشور پاکستان برسانیم که مردم افغانستان بیش از هر زمان دیگر تشنۀ صلح اند و از دولت پاکستان خواهان صداقت و اقدامات عملی در تامین صلح پایدار در کشور اند.

به گفته وی نقش پاکستان در تامین صلح افغانستان بسیار بارز است و باید برای اجماع منطقه یی در قسمت صلح افغانستان صداقت عمل داشته و تلاش کند.

این در حالی است که عمران خان نخست وزیر پاکستان همراه با شماری از مقامات بلندپایه حکومت آن کشور به روز پنج شنبه به هدف گفت وگو در مورد صلح، روابط دوجانبه و تقویت روابط تجاری بین دو کشور به افغانستان سفرکرد.ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا