امنیت

کمیسیون عالی مبارزه علیه قاچاق انسان و قاچاق مهاجران جلسه کرد

کابل 24 ثورباختر
جلسه کمیسیون عالی مبارزه علیه قاچاق انسان و قاچاق مهاجران امروز در وزارت عدلیه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، در آغاز این جلسه گزارش کاری سال 1395 کمیسیون یاد شده توسط نماینده لوی څارنوالی ارائه شد ومورد تائید قرار گرفت .
مطابق به این گزارش، ادارات کشفی کشور در سال 1395 در پیوند به قاچاق انسان و مهاجران 873 مظنون را دستگیر و توسط این کمیسیون 145 دوسیه نسبتی به محاکم کشور محول گردیده است.مستند به این گزارش 182 متهم توسط محاکم مجازات شده اند.
در این جلسه پوهنیار سیده مژگان مصطفوی معین مالی و اداری و گرځندوی وزارت اطلاعات و فرهنگ صحبت کرد و گفت که وزارت اطلاعات و فرهنگ در سال گذشته با همکاری نهاد های مختلف برنامه آگاهی عامه را در راستای مبارزه با قاچاق انسان و مهاجران در 34 ولایت افغانستان راه اندازی نمود و در سه سال آینده به همکاری موسسه هاجر در پنج ولایت کشور این کارزار را ادامه می دهد.
پوهنیار مصطفوی از وزارت حج و اوقاف خواست که از ملا امامان مساجد بخواهد تا در خطبه های نماز جمعه در پیوند به مبارزه با قاچاق انسان و قاچاق مهاجران و پیامد های نامیمون آن به خانواده ها و جامعه تبلیغ کنند.وی همچنان علاوه نمود که در تعدیل مقرره طرز تاسیس و فعالیت رسانه های همگانی ، رسانه ها مکلف ساخته شده اند در اعلانات شان از بیست الی شصت درصد تخفیف در پیوند به مبارزه با قاچاق انسان قایل شوند.
نماینده اتحادیه حقوق دانان افغانستان در این نشست بر آسیب شناسی عوامل قاچاق انسان پرداخت.به همین ترتیب نماینده گان با صلاحیت وزارت های ارشاد، حج و اوقاف،امور زنان ،امور خارجه، امور داخله،امور مهاجرین و عودت کنندگان، اداره لوی څارنوالی، ستره محکمه ، کمیسیون حقوق بشر و نهاد های جامعه مدنی پیرامون موضوع صحبت کردند.
همچنان دراین جلسه فورم رجعت دهی قربانیان انسان و قاچاق مهاجران  توسط اعضای کمیسیون مورد تائید قرارگرفت.
کمیسیون کمیسیون عالی مبارزه علیه قاچاق انسان و قاچاق مهاجران در سال 1392 به منظور ایجاد موثریت هر چه بیشتر در راستای مبارزه با قاچاق انسان و قاچاق مهاجران و هماهنگی بیشتر بین ادارات ذیربط ایجاد و در هر سه ماه جلسه می نماید.
در این جلسه اجرات نهاد های ذیربط بررسی می گردد و راهکار ها برای انسجام بهتر امور ارائه می گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا