اخبارصحت

فابریکه تولید اکسیجن به بهر برداری سپرده شد

کابل/  10 قوس/ باختر

فابریکۀ تولید آکسیجن در شفاخانه فوق تخصصی محمد علی جناح به بهره برداری سپرده شد.

داکتر احمد جواد عثمانی سرپرست وزارت صحت‌عامه، همراه با منصور احمد خان سفیر پاکستان در افغانستان و شماری از نمایندگان مردم در پارلمان در نشستی فابریکه تولید آکیسجن را در شفاخانه فوق تخصصی محمد علی جناح افتتاح و به بهره برداری سپردند.

این فابریکه برعلاوه تولید و ارسال آکسیجن همزمان به 300 بستر شفاخانه محمد علی جناح، ظرفیت تولید 50 بالون آکسیجن را در هر ساعت دارد، که در 24 ساعت 1200 بالون آکسیجن را تولید و به شفاخانه‌های دیگر کشور که نیاز به آکسیجن دارند ارسال خواهد کرد.

به گزارش خبرنگارآژانس باختر،داکتر احمد جواد عثمانی وزارت صحت‌عامه گفت: من به نمایندگی از مردم افغانستان از کمک و همکاری دولت و مردم پاکستان به خاطر ایجاد فابریکه تولید آکسیجن در شفاخانه محمد علی جناح و بخش‌های مختلف صحی دیگر قدر دانی می کنم و امید وارم که این همکاری‌ها ادامه یابد.

داکتر عثمانی  افزود: دیدگاه ما این است که شفاخانه محمد علی جناح به یک شفاخانه کمپلکس ارتقا یابد که در آن بر علاوه بخش‌های موجودی که فعالیت دارند ، بخش‌های دیگر جراحی ، نسایی ولادی، داخله و اطفال ، ارتوپیدی و تداوی بیماران سرطان نیز تحت تداوی و معالجه قرار گیرند تا باشد بسته مکمل خدمات صحی را برای مردم مخصوصا غرب کابل ارائه شود.

داکتر عثمانی در رابطه به شیوع موج دوم ویروس کرونا در کشور گفت: وزارت صحت‌عامه به خاطر مبارزه با موج دوم ویروس کرونا تدابیر لازم را در مرکز و ولایت های کشور اتخاذ کرده است.

وی  از مردم خواست با در نظر گرفتن نکات صحی که پوشیدن ماسک، مراعات کردن فاصله‌های اجتماعی، جلوگیری از اجتماعات و شستن دست‌ها با آب و صابون می‌باشد وزارت صحت‌عامه را در امر مبارزه با ویروس کرونا هم‌کاری کنند.

وی ، از بلند بردن ظرفیت تشخیص بیماران ویروس کرونا، ازدیاد بستر در شفاخانه‌های کشور، ایجاد لابرتوار های بیشتر تشخیص ویروس کرونا در ولایت ها و ایجاد بخش فابریکه آکسیجن در شفاخانه نایب امین الله خان لوگری در آینده نزدیک به اشتراک کنندگان خبر داد.

منصور احمد خان سفیر پاکستان در افغانستان گفت: افغانستان و پاکستان دو کشور باهم برادر هستند و از گذشته‌ها با هم‌ همکاری های زیادی در بخش های مختلف دارند مخصوصا در بخش های صحی و خوشحالم که من امروز در محفل افتتاح بخش فابریکه تولید آکسیجن شفاخانه محمد علی جناح اشتراک کرده ام.

منصور اضافه کرد، که کشور پاکستان آماده است علاوه بر کمک و همکاری، شفاخانه های محمد علی جناح در کابل، ننگرهار افغانستان را در بخش آموزش کارمندان صحی، ایجاد بخش تداوی بیماران سرطان در شفاخانه محمد علی جناح، ارسال کیت های تشخیصیه ویروس کرونا و سهولت اخذ ویزه برای بیماران همکاری همه جانبه کنند.

قابل ذکر است که پایواز خانه شفاخانه فوق تخصصی محمد علی جناح که به کمک و همکاری مالی آیت الله العظمی طباطبایی حکیم ایجاد شده بود نیز افتتاح و به بهره برداری سپرده شد. مومنه احمدیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا