اقتصاد

۳۵ مورد تدارکاتی به شمول پروژۀ اعمار سرک نهرشاهی بلخ، منظور شد

کابل/13قوس/باختر
جلسۀ کمیسیون تدارکات ملی به ریاست محمداشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان شام دیروز در ارگ برگزار شد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این نشست ۳۷ مورد تدارکاتی به بحث و بررسی گرفته شد که در نتیجه ۳۵ مورد آن به ارزش بیش از ۳.۶ میلیارد افغانی از سوی این کمیسیون منظور شد.
– قرارداد پروژه ساخت ۱۴.۵ کیلومتر سرک اسفالت ولسوالی نهرشاهی (لنگر خانه) با ساختمان های آّبرو آن از سرک عمومی مزار شریف-شبرغان تا قریه بابا قچقار، ولسوالی نهرشاهی بلخ مربوط وزارت احیا و انکشاف دهات.
– ۱۲ درخواست قرارداد پروژه استخدام موسسات همکار در ۱۷ ولایت کشور مربوط وزارت احیا و انکشاف دهات
– قرارداد تهیه وتدارک به مقدار۵ هزار تن گاز LPG برای ریاست تصدی تدویر مراقبت مکروریانها مربوط شاروالی کابل
– قرارداد پروژه بازسازی کانال ارچی بسته پنجم مربوط وزارت انرژی و آب؛
– قرارداد پروژه های بند آب مربوط وزارت انرژی و آب؛
– قرارداد پروژه انتقال ۷۵ هزار متریک تُن گندم کمک کشور هندوستان از بندر کندولای هند-نیمروز و از آنجا به ذخایر سیلوی مربوط وزارت زراعت، آبیاری و مالداری؛
–  قرارداد دیزاین، اکمال و نصب ترانسمیشن سیم ‌های مزارشریف مربوط دافغانستان برشنا شرکت٬ شامل پروژه های منظور شده است و نیز وزارت امور داخله درخواست هدایت در مورد تصحیح میعاد قرارداد پروژۀ تدارک ۶۳ قلم وسایل و تجهیزات کمره های امنیتی میدان هوایی بین المللی حامد کرزی و وزارت دفاع ملی درخواست هدایت در رابطه به امر آغاز اکمالات ذغال سنگ و چوب توسط داوطلبان برنده، اعتبار از تاریخ منظوری کمیسیون تدارکات ملی را به جلسه ارائه کردند که در رابطه هدایات لازم اصدار یافت.
شاروالی کابل درخواست منظوری پرداخت شرکت های را که در هنگام سیلاب ها و ریزش باران حوت ۱۳۹۷ و اوایل بهار ۱۳۹۸ برای شاروالی کابل اجناس و خدمات را تهیه کرده بودند، به جلسه پیشکش کرد که از سوی کمیسیون منظور شد.
همچنان وزارت زراعت، آبیاری و مالداری درخواست منظوری پیشنهاد تفویض صلاحیت خریداری و انتقال مقدار ۵۲۸۰ متریک تُن خوراک متراکم حیوانی به منظور جلوگیری از مرگ میر مواشی را به کمیسیون ارائه کرد که منظور شد.
علاوه برآن، درخواست منظوری تصحیح در قیمت حداقل و حداکثر فی لیتر قیمت ثابت در پروژه تدارک تیل پترول مربوط ریاست عمومی امنیت ملی نیز از سوی کمیسیون منظور شد.
در این نشست کمیسیون، بر علاوه اعضای، مسوولان ادارۀ تدارکات ملی، ناظران ملی و بین المللی از جمله نمایندگان دیدبان شفافیت افغانستان، مشرانو جرگه، نمایندگان ادارۀ سیستیکای حمایت قاطع، سرمفتش خاص ایالات متحدۀ امریکا برای بازسازی افغانستان(سیگر) و ادارۀ انکشاف بین المللی ایالات متحده امریکا نیز حضور داشتند. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا