سیاستاخبارامنیت

امرالله صالح: هیچ تبعۀ خارجی از ساحه ۳۱۵ خیرخانه گرفتار نشده است

کابل/  ۷  جدی/  باختر 

امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری امروز درنشست امنیتی  گفته است: در عملیات دیروز نیروهای امنیتی در خیرخانه هیج تبعۀ خارجی  گرفتارنشده است.

به گزارش آژانس باختر؛ این  درحالیست که  روزگذشته نهاد های امنیتی عملیات مشترکی  را درمنطقه 315 خیرخانه راه اندازی کردند وبه باشندگان محل اجازه ندادند که ازخانه های شان بیرون شوند .

معاون اول ریاست جمهوری درمورد این عملیات نیروهای امنیتی گفته است دراین عملیات با آن که کدام تبعۀ خارجی گرفتارنشده است امایک تعداد افراد٬ به ظن دست داشتن دراختطاف و ترور و درعین حال  دونفر هنگام انتقال ماین مقناطیسی گرفتارشده اند.

به گفته امرالله صالح ، اعتراف گرفتارشدگان تادوروز دیگر با مردم شریک خواهد شد.

معاون اول ریاست جمهوری تصریح کرد که بمب گذاری های های مقناطیسی و هدف قرار دادن  فعالان  جامعۀ مدنی ،خبرنگاران  و اهل خبره  جز برنامه های  یازده  پایه یی گروه طالبان است که می خواهند با انجام آن ، ارادۀ مردم را دردفاع از ارزش  ها تضیعف کنند.

امرالله صالح افزود که این برنامه وحشت و جهالت به جز از رسوایی و تنفر مردم نسبت به گروه طالبان ، دستآرود دیگری نخواهد داشت.

معاون اول ریاست جمهوری در رابطه به گفت وگو با طالبان گفته است: گروه طالبان اعتقاد به زندگی باهمی و مسالمت آمیز با افغانستان نو ندارد. توافق دوحه برای طالبان اعتماد به نفس کاذب و پوشالی ایجاد کرده است ونهاد هایی که می توانند به طالبان تفهیم کنند که غلط کرده اند وزارت دفاع ملی، وزارت داخله ،ریاست عمومی امینت ملی وبقیه ارگان های دولت است.

با آن هم امرالله صالح گفته است: مذاکرات باید ادامه یابد تا راه صلح آمیز برای بحران پیدا شود اما راه حل تنها از قطر و دوحه نمی گذرد زیرا تقویت ظرفیت و کارایی دولت، راه را به صلح کوتاه می کند. جاوید روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا