جهان

۷ میلیون نفر در یمن با قحطی مواجه اند

کابل باختر 4 حمل
سازمان امدادرسان آکسفام هشدار داده است که ادامه کشمکش‌ها در یمن موجب مواجهه ۷ میلیون نفر با قحطی در این کشور خواهد شد. آکسفام همچنین از آمریکا و بریتانیا خواسته که فروش تسلیحات به عربستان را متوقف کنند.
سازمان امدادرسان "آکسفام" با توجه به ادامه جنگ در یمن نسبت به بروز قحطی در این کشور هشدار می‌دهد. در گزارشی که این سازمان روز پنجشنبه منتشر کرد، آمده است که دو سال پس از اوج‌گیری کشمکش‌ها در یمن "حدود ۷ میلیون نفر در فقر به سر می‌برند و قحطی زندگی‌شان را تهدید می‌کند". در گزارش این سازمان همچنین گفته شده که ۱۰ میلیون نفر دیگر نیز در این کشور در معرض خطر کمبود مواد غذایی قرار دارند و هر چه زودتر باید به آنان کمک شود.
گزارش سازمان "آکسفام" که با عنوان "یمن با قحطی‌ای روبروست که انسان‌ها آن را ایجاد کرده‌اند" اقتصاد یمن را "ویران" توصیف می‌کند. در این گزارش گفته شده که ورود مواد غذایی بسیار ضروری به یمن با دشواری روبروست و با وجود فراخوانی که سازمان ملل متحد داده است، کمک مالی بسیار کمی برای کمک به مردم این کشور شده است. سازمان ملل متحد مبلغ لازم برای کمک هر چه زودتر به یمن را ۲ میلیارد و یکصد میلیون دلار برآورد کرده است، اما کشورهای یاری‌دهنده تا کنون موافقت خود را تنها با در اختیار نهادن ۷ درصد از این مبلغ اعلام کرده‌اند.
"آکسفام" وضعیت یمن را "بزرگ‌ترین بحران انسانی در سراسر جهان" در حال حاضر خواند و انتقاد کرد که "طرف‌های کشمکش در یمن و حامیان آنان وضعیت فاجعه‌بار تأمین احتیاجات مردم را تا کنون نادیده گرفته‌اند".

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا