اخبارجامعه

آغازبرنامه یی برای ارتقای ظرفیت کارکنان دولتی درهرات

شهرهرات 24 جوزا باختر
تفاهم نامه یی میان ریاست منابع بشری و پوهنتون خصوصی جامی در هرات به امضا رسید.
مسوولان در منابع بشری هرات به خبرنگار آژانس باختر گفتند که بربنیاد این تفاهم نامه، پوهنتون جامی درآموزش وبلند بردن ظرفیت کاری کارکنان دولتی، همکاری می کند.
قاری ذبیح الله عرفان رئیس منابع بشری هرات گفت که با امضای این تفاهمنامه دو ساله بین پوهنتون جامی و ریاست منابع بشری سهولت های زیادی به کارمندان ادارات دولتی فراهم خواهد شد.
عرفان می گوید که برای آموزش و ارتقای ظرفیت، اعطای بورسیه های تحصیلی و بیمه صحی که جز ضروریات ادارات می باشد این تفاهم نامه بین طرفین صورت گرفته است.
با این حال دکتور میرمحمد ایوبی رئیس پوهنتون جامی که می گوید که امضای تفاهمنامه در مسیر رشد جامعه می تواند موثر تمام شود.
برگزاری 12 برنامه آموزشی کوتاه مدت و میان مدت، معرفی 25 کارمند برای بورسیه تحصیلی و ماستری، اعطای 5 بورسیه رایگان در هر سمستر برای کارمندان دولتی، معرفی 200 کارمند در بخش بیمه صحی و 50 فیصد تخفیف به کارمندان دولت از خدمات پوهنتون جامی به کارمندان دولت است که در متن این تفاهم نامه ذکر شده است.
با این حال خدماتی که منابع بشری طبق این تفاهم به طرف مقابل ارایه می کند جذب کارآموز از این پوهنتون به ادارات و معرفی کارمندان این پوهنتون به ادارات دولتی می باشد که در متن تفاهم نامه گنجانیده شده است.
از سوی هم شهاب الدین ثاقب رئیس معارف هرات می گوید که اداره معارف نیز با برخی از موسسات و نهادها تفاهم نامه های را برای آموزش و سهولت به شاگردان مکتب به امضا رسانده است.
از سوی دیگر شیخ الحدیث نوراحمد اسلام جار والی ولایت هرات ضمن استقبال از ایجاد این تفاهمنامه می گوید که برای آموزش و مسلکی شدن کارمندان دولتی این تفاهمنامه یک نیاز بوده است.
اسلام جارعلاوه کرد در حال حاضر تمامی مسوولان اداره های دولتی با یک اراده قوی و مسلکی در این ولایت کار می کنند.
گفتنی است که خدمات طبق این تفاهمانه 2 ساله شامل تمامی ادارات دولتی در ولایت هرات می شود.ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا